Probă de Drum – BMW X3 30e
Noul BMW X3 a avut oficial premiera europeană la salonul auto internațional de la München, de anul trecut, iar acum a ajuns în teste la RRA în versiunea plug-in hybrid.
Articol de Bogdan Predescu, 06 August 2022, 11:06
Elegant și impunător, SUV-ul X3 al celor de la BMW ne oferă la fiecare întâlnire noi elemente prin care, constructorul german ne demonstrează că se pricepe de minune la mașini. De această dată am avut la test versiunea X3 plug-in hybrid xDrive30e, un model reprezentativ pentru Sports Activity Vehicle.
Ne-am bucurat în plimbarea noastră de un sistem care constă dintr-un motor pe benzină, cu patru cilindri, combinat cu un motor electric a cărui putere este transmisă tuturor celor patru roţi. Puterea totală a sistemului – de 292 CP – poate fi mărită cu până la 41 CP prin utilizarea temporară a puterii maxime a motorului electric. Mașina are o baterie litiu-ion de înaltă tensiune care permite o autonomie de până la 50 de kilometri.
Noul bolid plug-in hibrid al constructorului german asigură performanţe de condus mai bune, cu consum de combustibil mai mic şi confort sporit la volan, cel puțin așa am descoperit noi în scurta plimbare de care am avut parte. Conform producătorului, energia obţinută prin recuperare şi stocată în baterie poate fi utilizată şi pentru un impuls electric la acceleraţie de 11 CP, pe lângă alimentarea reţelei de la bord. Sistemul starter-generator permite oprirea motorului cu ardere internă când se rulează în modul EcoPro sau Comfort, asigurând rularea liberă cu motorul termic oprit pe distanţe lungi.
Și pentru că, toate versiunile de motorizare sunt combinate cu cutii de viteză Steptronic cu opt trepte, potrivite în mod specific cu caracteristicile respective ale motorului, trebuie să vă spunem că ne-am bucurat și noi de acest aspect alături de tracţiunea integrală xDrive care aduce o contribuţie semnificativă la comportamentul sportiv al mașinii. La fel de interesant este și interiorul mașinii, cu displayul central independent, cu funcţie tactilă, care oferă standard o diagonală a ecranului peste 26 cm. Adică te simți foarte bine în scaunele sport cu tapiţerie din piele Vernasca pe nuanțe Cognac și Negru, cu suprafeţe principale perforate ale scaunelor, știind că ai cum să vezi foarte bine pe displayul central cum funcționează control automat al climatizării, spre exemplu.
În plus, consola centrală găzduieşte noua insulă de comandă cu maneta selectorului de viteze, butoanele pentru sistemul de pornire/oprire, frâna electrică de parcare, controlul coborârii în rampă şi diversele funcţii de experienţă la volan, precum şi controlerul BMW iDrive.
Nu în ultimul rând trebuie menționat și că bateria litiu-ion a noului X3 xDrive30e este localizată sub scaunele din spate, într-o poziţie ce economiseşte spaţiu, în timp ce rezervorul este plasat deasupra punţii spate. Cu 450 de litri, volumul portbagajului este la acelaşi nivel cu cel al modelelor cu motorizare convenţională, iar prin rabatarea spătarului banchetei, capacitatea de stocare poate fi extinsă până la 1.500 de litri.