Probă de drum - BMW Seria 1
Povestea de succes a modelului Seria 1 de la BMW, un veritabil compact sportiv, datează de la sfârşitul verii anului 2004, când a fost lansată prima generaţie.
Articol de Bogdan Predescu, 02 Februarie 2019, 16:25
Seria 1 se mândreşte cu motoare foarte eficiente cu trei, patru şi şase cilindri, toate provenind din familia de propulsoare BMW EfficientDynamics de ultimă generaţie şi toate bucurându-se de tehnologia TwinPower Turbo. Noi am testat versiunea pe benzină 118i în 5 uşi cu 136 CP sub capotă şi cu o transmisie Steptronic în opt trepte, ataşată optional pe modelul testat contra unei sume modice de 2000 de euro.
Motorul în trei cilindri de 1,5 litri face parte din familia B38 şi s-a mişcat foarte bine pentru capacitatea pe care o deţine, asta la adăpostul unui cuplu generos de 220 Nm încă de la 1.250 rpm.
Maşina de test a venit însă în versiunea clasică de tracţiune spate, ceea ce ne-a determinat într-un weekend dominat de polei sau/şi ploaie îngheţată să ne întrebăm de ce nu am nimerit mai bine la variant cu tracţiune integrală – care îţi oferă câteva avantaje de sezon, precum transferul optim al puterii la roţi, siguranţă superioară şi tracţiune maximă în condiţii de iarnă.
Maşina însă este gândită perfect, în stilul celor de la BMW, aşa că adaptată la un carosabil curat, direcţia îţi oferă impresia unei agilităţi excepţionale şi îţi permite manevre de evitare foarte rapide, producând totodată şi o senzaţie de stabilitate la condusul pe autostradă.
Ne-au plăcut ca de obicei la BMW farurile şi proiectoarele LED, dar şi scaunele cu reglaj electric şi funcţia de memorare a unei poziţii comfortabile. Maşina are dimensiuni tipice segmentului din care face parte, iar portbagajul este destul de generos la cei 360 de litri pe care îi propune.
Nu putem trece peste aspectul interior cu un design clar şi elegant, având în centru panoul de instrumente care a fost revizuit complet pentru a pune şi mai mult accent pe orientarea spre conducător. Sistemul de infotainment beneficiază de un ecran mare, bine amplasat, însă clasic, fără control tactil, iar reglajele se fac din clasicul joystick dintre scaune, precum şi prin butoanele cu scurtături către cele mai folosite funcţii. Cadranele pe fundal negru lucios arată foarte bine şi sunt lizibile, iar suporturile pentru pahare din consola centrală au capac rabatabil, ceea ce oferă noului interior un aspect mai curat. La capitolul tapiţeria scaunelor, clienţii constructorului german pot alege dintre cele şapte variante de stofă, unele incluzând şi piele … noi însă ne-am delectat cu Stofa Corner Antracit.
În final vă mai spun doar atât, preţul maşinii este destul de ridicat, însă micul bolid al constructorului german este suficient de puternic, stabil pe şosea şi foarte atrăgător ca aspect.