Prețul mașinilor electrice a crescut în Europa și SUA. În China a scăzut
Marii producători de mașini electrice au crescut constant prețul de vânzare al autovehiculelor în Europa și SUA.
Articol de Costin Grigore, 22 August 2021, 14:16
Marii producători de mașini electrice au crescut constant prețul de vânzare al autovehiculelor în Europa și Statele Unite, pe măsura subvențiilor acordate de guverne, arată un studiu realizat pe marginea prețurilor.
La polul opus, China a ieftinit, de la an la an, prețul bateriilor.
Mașinile electrice au deja aproximativ 10 ani de când au început să apară ca modele de serie și, totuși, prețul lor nu a scăzut.
Singura piață pe care s-a produs efectul de ieftinire, raportat la volumele vândute, este China, o țară care a adoptat propulsia electrică pe scară largă și care a decis să acorde subvenții constructorilor de automobile cu baterii.
În Europa, fiecare stat are propriul sistem de subvenție.
România, de exemplu, se află în fruntea țărilor care au subvenționat achiziția de mașini electrice, cu aproximativ 10.000 de euro pe unitate.
Marea Britanie oferă o reducere de până la 3.000 de lire, iar în Franța reducerile pot însuma, în situația ideală, 19.000 de euro, de aceea evoluția prețurilor diferă de la o țară la alta.
Dacă acum 10 ani o mașină electrică avea un preț de peste 40.000 de euro în China, astăzi ea costă puțin peste 20.000 de euro.
În schimb, în Europa primele vehicule pe baterii costau circa 34.000 de euro, iar astăzi prețul mediu este de aproape 43.000 de euro, cu un vârf care a depășit 45.000 de euro în 2019.
Potrivit cifrelor colectate de pe piețele europene, în România prețul mediu al mașinilor înmatriculate în acest an este cu 55% mai mare la cele cu baterii, iar în Grecia, de exemplu, cu 115% mai mare, în timp ce în Finlanda - cu 15% mai mic.
(RS)