Planuri de viitor pentru Opel/Vauxhall
Viitorul constructorului german deautomobile – Opel a fost în prim plan astăzi în urma conferinței de presă transmise în direct pe internet.
Articol de Bogdan Predescu, 09 Noiembrie 2017, 11:42
Viitorul constructorului german deautomobile – Opel a fost în prim plan astăzi în urma conferinței de presă transmise în direct pe internet.
Șeful constructorului german de automobile Opel – Michael Lohscheller, a anunțat astăzi în cadrul unei conferințe de presă transmise în direct pe internet care este planul strategic al companiei pentru a restabili fundamentele financiare și pentru a spori competitivitatea și creșterea durabilă. Proiectul germanilor se numește PACE și a fost conceput cu intenția clară de a menține active toate unitățile de producție și de a nu se ajunge la concedieri forțate în Europa.
Obiectivul principal al producătorului este generarea unui flux de numerar pozitiv și operațional, rezultatul profitabil urmând să se vadă undeva în 2020, cu o marjă de profit preconizată de 2%. Uzina din Russelsheim va fi transformată într-un centru global de competențe pentru Grupul PSA și se va concentra pe dezvoltarea de sisteme autonome și sisteme de propulsie fuel-cell, iar optimizarea costurilor cu forța de muncă se va realiza în restul unităților de producție prin concepte inovatoare privind timpul de lucru, programe de voluntariat sau programe de pensionare anticipată.
Mai avem și promisiunea că Opel va intra pe mai mult de 20 de noi piețe de export până în 2022, iar până în 2024 toate modelele de autoturisme Opel / Vauxhall se vor baza pe arhitecturi comune cu Groupul PSA. Constructorul german va lansa până în 2020 patru modele electrificate în gamă, iar primele intrări anunțate sunt o versiune plug-in hibrid pentru SUV-ul Crossland X și o versiune electrică pentru noua generație Corsa care se pare că va debuta în 2019.
Și tot ca noutăți au fost anunțate 9 modele noi până în 2020, cu o lansare majoră în fiecare an. Primele modele așteptate sunt un SUV planificat în 2019 și un model de segment D, ambele bazate pe platforma EMP2. Pentru profitabilitate pentru Opel/Vauxhall volumul de mașini produse și vandute este fixat la 800.000 unități/an, în condițiile în care anul trecut compania a vândut 1,16 milioane de mașini și nu a fost pe profit.