Opel Grandland X – Proba de drum
Cele mai vandute masini la nivel mondial sunt SUV-uri sau crossovere iar mai mult de un sfert din cumparatorii europeni opteaza pentru masini mai inalte.
Articol de Dan Creța, 29 Mai 2019, 09:23
Opel Grandland X a intarziat putin la petrecerea SUVurilor, dar pentru o distractie adevarata orice nou venit e bine primit, mai ales cand aduce fel de fel de bunatati la masa.
Vazut deja ca un rival de temut pentru Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan sau Skoda Karoq, Grandland are cele mai multe lucruri in comun cu 3008-ul, pentru ca cele doua masini au fost dezvoltate in cadrul aceluiasi grup tehnologic si construite pe o platforma comuna. La fel ca fratele francez, SUV-ul germanilor din Russelsheim nu dispune de tractiune integrala, dar beneficiaza de sistemul de tracțiune adaptivă IntelliGrip cu 5 moduri care asigură aderenta și stabilitate optime pe orice tip de suprafață prin distribuția adecvata a cuplului către roți în funcție de modul selectat, noroi, nisip, zapada si altele.
Cea mai recentă aparitie în portofoliul de motoare Opel este vârful de gamă turbo diesel de 2 litri si 177 cp care generează un cuplu maxim de 400 Nm la 2.000 rpm. Este o unitate propulsoare vivace care demonstreaza ca mai importanta decat acceleratia de la 0 la 100 km/ora este rapiditatea cu care ajungi de la 30 la 70 de km/ora, de exemplu, cand vrei sa faci niste depasiri din scurt pe o sosea aglomerata. Insa probabil ca partea cea mai buna din toata povestea este economia de combustibil. Dupa un parcurs de 500 de km, cu motorul forjat pe tot traseul, computerul de bord imi arata un consum de doar 4.9 litri la suta si o autonomie de inca 700 km. In acest ritm, poti merge linistit cu un plin din muntii Bucegi pana la Marea Ionica.
Performanțele exemplare sunt obținute și datorită noii transmisii automate cu 8 trepte care la fel ca pe Insignia asigură o comutare mai bună și mai lină față de transmisia automată cu 6 rapoarte. Motorul este echipat, de asemenea, cu un sistem eficient de control al emisiilor care elimină oxizii de azot din gazele de eșapament. In dotarea standard, Opel Grandland X vine printre altele cu lumini de zi si stopuri cu led care arata bestial noaptea, un sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere si un altul de avertizare la părăsirea benzii de rulare. Pe lista de optionale se remarca avertizarea de coliziune frontală cu frânare automată de urgență și detectarea pietonilor sau sistemul avansat de asistență la parcare cu cameră panoramică de 360 de grade.
Pentru securitate, fiecare Grandland X este dotat cu alarma si imobilizare electronica a motorului, iar pentru siguranta pasagerilor cele 6 airbaguri i-au castigat 5 stele la testele de impact. La bord, cotiera culisanta nu ofera prea mult spatiu de depozitare, iar sticlele nu-si gasesc loc decat in portiere din cauza configuratiei centrale care adaposteste langa maneta de viteze joystickul de selectare a modului de rulare sau locul de incarcare a telefonului prin wifi. Scaunele ergonomice si confortabile beneficiaza de incalzire si multiple optiuni de ajustare, iar pasagerii din spate au loc generos la picioare. Nu stiu altii cum sunt, dar ce caut eu la o masina am gasit in mare parte la Opel Grandland X.
Pe langa placerea cu care se conduce, m-a cucerit si portbagajul incapator si bine configurat cu un spatiu util ascuns sub o trapa sau optiunea de a deschide geamurile si haionul din telecomanda masinii. Genial!