Microsoft a remediat problema care a provocat o pană informatică de nivel global
Aeroporturi, bănci, spitale sau magazine din întreaga lume au fost afectate.
Articol de Gabriela Mitrovici, 19 Iulie 2024, 17:06
Acest deja numit "cel mai mare eşec IT din toate timpurile" nu a fost provocat de un incident de securitate sau de vreun atac cibernetic. Microsoft a explicat că perturbarea a fost cauzată de o actualizare făcută de un terţ partener - firma de securitate cibernetică CrowdStrike.
Întreruperea serviciilor Microsoft a afectat, de astăzi dimineaţă, aeroporturi, companii din transporturi, sănătate, finanţe, instituţii mass-media şi alte industrii.
Practic, activitatea a nenumărate companii de pe întreg globul, inclusiv guverne şi parlamente, a fost perturbată de imposibilitatea de a folosi aplicaţiile din pachetul Microsoft 365, fostul Office.
Primele care au raportat probleme au fost aeroporturile din toată lumea, inclusiv din România, au fost nenumărate curse anulate sau întârziate şi probleme cu bagajele, iar companiile sfătuiesc pasagerii să se informeze înainte de a pleca spre aeroport. La noi în ţară, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică lucrează direct cu CrowdStrike pentru remedierea defecţiunilor.
Mihai Rotariu, specialist în securitate cibernetică: Recomandări pentru rezolvarea acestei probleme au fost deja transmise către toţi clienţii afectaţi, iar dacă întâmpinaţi probleme cu sisteme de operare care au instalaţi agenţi CrowdStrike puteţi parcurge o serie de paşi pentru remediere, care sunt disponibili atât pe site-ul DNSC, cât şi pe canalele de comunicare ale Crowdstrike.
După apariţia acestor probleme, au scăzut brusc acţiunile companiilor americane CrowdStrike, specializată în securitate cibernetică - cu peste 14% -, şi Microsoft - cu mai mult de 3 procente.