Maşinile ecologice, "salvarea industriei auto europene"
Comisia Europeană va prezenta un plan de acţiuni în favoarea vehiculelor electrice şi hibrid.
02 Martie 2010, 10:37
Miniştrii industriei din Uniunea Europeană, reuniţi la Bruxelles, pentru un consiliu al competitivităţii au tras un semnal de alarmă pentru indistria auto.
Potrivit acestora industria auto europeană trebuie să se pregătească pentru restructurări dureroase şi să investească în dezvoltarea de maşini ecologice.
Deja Comisia Europeană s-a angajat să prezinte un plan de acţiuni în favoarea vehiculelor electrice şi hibrid. Dar pentru asta, europenii trebuie să poată reîncărca bateriile automobilelor electrice oriunde în Europa, în deplină siguranţă.
Totuşi, agenţiile de presă transmit că un mare producător german de automobile a promis să pună pe piaţă, în producţie de serie, primul automobil electric în 2013.
Dezvoltarea maşinilor electrice face parte din perspectiva noii politici industriale pe care Uniunea Europeană vrea s-o promoveze după ieşirea din recesiune. Însă - mai spun miniştrii industriei - există riscul să fim nevoiţi să aşteptăm, doi până la patru ani, până ce PIB-ul pe cap de locuitor va reveni la nivelul anterior crizei.
Preferinţele se îndreaptă în număr mare spre maşina electrică, dar oricare dintre celelalte două tipuri este menţionat, un lucru este clar. Europa privilegiază pentru viitor maşinile ecologice. De altfel, consiliul statelor membre a cerut Comisiei Europene să prezinte, înainte de summit-ul de primăvară, un plan de acţiune referitor la maşinile ecologice, cu accent pe automobilul electric.
Ministrul spaniol al industriei, Miguel Sebastian, care a condus reuniunea miniştrilor, s-a declarat convins că maşina electrică va fi un succes nu dacă decid guvernele sau Comisia Europeană, ci dacă acest model va fi dorit de cetăţeni.
Vor trebui adoptate norme comune - a mai spus Miguel Sebastian - pentru reîncărcarea bateriilor peste tot în Uniunea Europeană şi, de asemenea, norme comune de securitate. Ministrul spaniol crede că automobilul electric va fi bun nu numai pentru cetăţeni, ci şi pentru industria auto europeană. În acelaşi registru, comisarul pentru industrie, Antonio Tajani, a fost de părere că maşina electrică, împreună cu întreaga strategie pentru automobilele ecologice, se constituie drept marea promocare a preşedinţiei spaniole a Uniunii şi a Comisiei Europene.
" Maşina electrică, maşina hibrid şi chiar cea cu hidrogen reprezintă o mare provocare. În acelaşi timp, trebuie studiată nu numai noua maşină, ci şi infrastructura, pentru a permite unei asemenea maşini să circule peste tot în Europa, pentru că problema rămâne încă lungimea traseului pe care o astfel de maşină îl poate face în autonomie ", a precizat Antonio Tajani.
Ideea automobilelor ecologice face parte din noua politică industrială pe care Uniunea o pregăteşte pentru a avea o poziţie de forţă la ieşirea din criza economică. În acelaşi timp însă, economia ecologică este una dintre prioritătile strategiei pentru creştere economică şi locuri de muncă, aşa-numita "Strategie 2020", care va fi prezentată de Comisia Europeană peste două zile.