Maşini electrice de închiriat în Franţa
La începutul lunii decembrie, la Paris, va fi lansat programul de închiriere a maşinilor electrice, identic cu cel care funcţionează deja de ani buni destinat bicicletelor.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 03 Octombrie 2011, 14:25
În Franţa se acordă prime de până la 5.000 de euro pentru cumpărarea unei maşini prietenoase cu mediul, ceea ce a făcut ca numai în luna aprilie, spre exemplu, să se vândă aproape 200 de maşini electrice.
Autorităţile se pregătesc acum să lanseze un program de închirieri de astfel de maşini, similar cu cel de închiriere a unei biciclete pentru a te plimba prin oraş.
Programul va fi lansat pe 1 decembrie, dar locuitorii din capitala Franţei pot deja să testeze de ieri, cu titlu experimental, 60 de astfel de maşini.
La începutul lunii decembrie, la Paris, va fi lansat programul de închiriere a maşinilor electrice, identic cu cel care funcţionează deja de ani buni destinat bicicletelor.
De duminică, doritorii pot să testeze aceste vehicule, primăria scoţând pe străzile Parisului primele 60 de astfel de maşini.
Cei interesaţi vor putea să închirieze, pe baza unui abonament, o astfel de maşină electrică, din staţii special amenajate în diverse locuri ale capitalei.
Şoferii de ocazie vor putea lăsa maşina în orice altă staţie decât în cea de unde au închiriat-o.
Maşinile, bluecar, căci aşa se numesc, sunt de mici dimensiuni, au o autonomie de 250 de kilometri şi o durată de încărcare de circa patru ore.
Pierre Laurent, specialist în maşini electrice: Şoferii aveau reţineri faţă de vehiculul electric, însă, îl descoperă sub o formă agreabilă, simplă, ludică şi sunt cu adevărat miraţi de cât de bine poate fi folosit zilnic.
Ca şi în cazul bicicletelor, pentru închirierea unei maşini, vor fi propuse trei tipuri de abonament: zilnic - 10 euro, săptămânal - 15 euro şi anual - 144 de euro.
Autorităţile locale speră ca prin intermediul autolib să revoluţioneze circulaţia pe străzile Parisului.
Autolib este cu atât mai interesant cu cât - o spun mulţi - aerul în oraş este din ce în ce mai greu respirabil.
În plus, cei de la Autolib mai spun şi că vor să-i convingă pe oameni de existenţa a două concepte total diferite: una e să ai o maşină şi alta e să te foloseşti pur şi simplu de ea doar atunci când ai neapărată nevoie.
Dacă în prima lună de la lansarea programului, pe 1 decembrie, numărul vehiculelor ar urma să fie de 250, până la finele anului viitor se anticipează că în Paris, dar şi în suburbii, vor fi peste 1.100 de staţii şi peste 3.000 de maşini.