Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul trecut
Articol de Cătălin Cîrnu, 17 Februarie 2025, 20:47
Dar anul 2025 a venit cu primul automobil electric etalat de Lynk & CO, unul dintre constructorii asiatici care râvnesc la piața europeană.
Drive test-ul oficial s-a derulat într-un loc ales perfect de organizatori. Undeva în apropierea lacului Bled, din Slovenia, unde iubitorii de natură se bucură de toate privilegiile unui peisaj montan, iar fanii sporturilor de iarnă urmăresc întrecerile de shi de la Kranjska Gora sau salturile sportivilor de pe trambulina de la Planica.
Modelul 02, 100% electric, s-a simțit confortabil în această zonă verde. Propulsorul electric cu 272 de cai-putere cuplat la o transmisie automată cu o treaptă și roți motrice spate oferă un cuplu motor remarcabil. Startul poate fi lansat, în mai puțin de 6 secunde atinge 100 km/h, iar bateria de 66 kWh asigură o autonomie de maximum 445 de km, cu 10 km în plus pentru modelul ceva mai scump care beneficiază de suportul unei pompe de căldură.
Desenat în centrul Volvo din Goteborg (Suedia) și fabricat în China, crossoverul coupé, cu o greutate de peste 1.800 kg, mizează pe cele mai noi și avansate tehnologii. Ambele variante, 02 Core, adică de bază și 02 More, cea de top, au nevoie de foarte puțin timp, aproximativ 30 de minute, pentru o încărcare de până la 80% a acumulatorului, la o stație rapidă de 150 de KW. O simplă oprire la un ceai sau la o cafea asigură mașinii energia necesară pentru o nouă repriză de condus.
Vorbim despre un crossover coupé, fratele modelului EX 30 de la Volvo, ambele mașini împărțind aceeași platformă. Din exterior, prima impresie m-a dus cu gândul la Ford Puma E-Gen, automobilul fabricat la Craiova, dar dimensiunile și alura etalate de 02 sunt altele, deși, amândurora le lipsește grila frontală, un atribut al automobilelor verzi.
Partea frontală a fost optimizată pentru o aerodinamică superioară și se distinge prin faruri LED duble, dispuse vertical, alături de câteva prize de aer active, ceea ce îi conferă lui Lynk & CO 02 un look minimalist și agresiv deopotrivă.
Privit din lateral, vehiculul se remarcă prin capota alungită și ușor înclinată, semănând un pic cu Renault Arkana. La partea din spate regăsim un eleron mare-mare, chiar proeminent și stopuri LED. Linia plafonului coboară spre spate, conferind alura de coupé acestui nou SUV, dotat cu un acoperiș panoramic. Și mai adaug ceva, mânerele portierelor sunt ascunse pentru un aspect rafinat.
Ca șofer te bucuri de spațiu rezonabil, scaunul este confortabil, dar volanul ce poate fi și încălzit, detaliu omniprezent în lumea gadgeturilor auto, are o formă oarecum bizară pe care o resimți atunci când brachezi brusc.
La interior, singurele butoane existente sunt cele de reglaj pentru oglinzi și de deschidere a geamurilor, întrucât nu mai regăsești niciunul pe instrumentarul de bord sau pe tableta uriașă care îți oferă soluții digitale pentru orice schimbare pe care ți-o dorești.
Te simți invadat de tehnologie. Dacă vrei să schimbi modulul de condus, să setezi una dintre frecvențele RRA ori să reglezi temperatura ambientală.....accesezi tableta! Pentru prețurile listate în România de Lynk & Co vă las pe dv să navigați pe site-ul oficial, eu vă mai spun că 02 are adversari redutabili pe piață precum modelele I3 și I4 de la Volkswagen sau Tesla din segmentul C.
În schimb, 5 persoane adulte călătoresc confortabil și se bucură de un design curat, cu o tapițerie dintr-o combinație de piele și materiale ecologice. Ei vor avea la dispoziție două zone de încărcare wireless pentru telefoane mobile, dar și o cameră selfie integrată în oglinda retrovizoare.
Portbagajul oferă un spațiu de 410 litri, iar un compartiment suplimentar de 15 litri este situat sub capotă. La capitolul siguranță, modelul chinezesc vine în standard cu 21 de sisteme avansate, între care frânare automată de urgență, avertizare la coliziune frontală și cruise control adaptiv.