Întâlnire cu viitorul – BMW 530d Touring
Seria 5 Touring a fost dezvoltat special pentru piaţa europeană, unde s-a bucurat de un mare succes de-a lungul ultimilor 25 de ani.
Articol de Bogdan Predescu, 29 August 2017, 21:46
La prima vedere este o maşină mare şi destul de pretenţioasă, dacă vorbim de interiorul marcat de pielea exclusivă Nappa Alb Ivory cu cusături contrastante Negre. Este însă o bijuterie de diesel 530 Touring, îmbunătăţit cu pachetul M Sport şi cu tracţiunea integrală xDrive.
Testul nostru ne-a purtat şi pe drumuri tipic româneşti, cu gropi şi denivelări, pe care însă maşina le-a trecut fără nici o vibraţie la interior deoarece suspensia pneumatică spate cu funcţie de autonivelare automată face parte din echiparea standard. Lista de opţionale este generoasă şi destul de scumpă, dar merită să ştii că poţi să te bucuri când ai banii necesari de controlul dinamic al amortizoarelor, sistemul Adaptive Drive cu stabilizare activă a ruliului, direcţia adaptivă integral, acum disponibilă şi în combinaţie cu xDrive sau suspensia M Sport care aduce o scădere cu 10 milimetri a gărzii la sol.
Orice abordare a situaţiilor din trafic devine mult mai uşoară atunci când te bazezi pe un propulsor diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, care produce o putere maximă de 265 de cai şi un cuplu maxim de 620 Nm. Puterea motorului poate fi transferată fie spre roţile spate, fie către toate cele patru roţi prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte.
Dacă nu vă mai satisface televizorul de acasă vă puteţi bucura în linişte de displayul central de înaltă rezoluţie cu diagonala de 26 cm şi cu sistemul de operare iDrive care vine sub formă de touchscreen. Meniul principal este împărţit acum în şase zone funcţionale care sunt afişate sub formă de casete dispuse orizontal, pe două pagini de ecran. Foarte interesantă este însă prezenţa opţiunilor suplimentare de comanda vocală şi de control prin gesturi pentru operarea funcţiilor automobilului. Aşa că nu este nici o problemă dacă te apuci să dai din mâini prin maşină de unul singur, este posibil doar să dai volumul mai tare la melodia favorită sau să schimbi posturile de radio.
Progresul este evident dacă ne gândim şi la sistemele de asistenţă, care ne duc din ce în ce mai mult spre condusul autonom. Am testat pe noul diesel 530 Touring avertizarea la traficul transversal, asistentul la schimbarea benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Noile sisteme oferă asistenţă pentru controlul direcţiei şi al benzii, la viteză redusă, iar cu ajutorul tempomatului activ cu funcţia Stop&Go activată, conducătorul auto poate sta liniştit în coloană pentru că maşina opreşete şi porneşte singură raportat la partenerul din faţă.
Şi dacă tot vorbim de un Touring trebuie menţionat că portbagajul şi-a mărit capacitatea de la 570 la 1.700 de litri cu o sarcină utilă de până la 120 de kilograme. Ne-a mai plăcut luneta cu deschidere separată şi operare automată a hayonului, dar şi husa compartimentului de încărcare şi plasa de partiţie a portbagajului care se regăsesc în containere separate şi care pot fi depozitate în compartimente potrivite aflate sub podeaua portbagajului.
Deşi este greu de găsit o hibă la o asemenea maşină, am putea spune că preţul este unul mult prea sus la modelul testat, peste 90.000 de euro, dar vorbim totuşi de un model de prezentare. În rest vorbim ca de obicei în cazul BMW la un duel cu rivalii direcţi Mercedes Benz cu E-Class şi Audi cu A6 în situaţia Seriei 5 Touring în discuţie, deoarece Opel Insignia Sports Tourer sau VW Passat Variant sunt încă departe de ceea ce am testat de curând.