Iarna la mare cu Hyundai Elantra
Aspectul noului model reprezintă cea mai recentă interpretare a limbajului specific familiei constructorului coreean denumit elocvent: “fluidic sculpture 2.0”.
Articol de Bogdan Predescu, 02 Ianuarie 2018, 18:51
Am scos la plimbare cea de-a șasea generație a sedanului de clasă compactă Elantra al celor de la Hyundai şi ne-am bucurat de o motorizare diesel de 1,6 litri și 136 CP. Datele oficiale anunţă încă din start un consum mixt foarte bun, de 4,4 l/100 km, însă la fel de imposibil de atins în condiţiile unui test de două zile cu această maşină. Modelul testat a fost însă la înălţimea aşteptărilor, fără să impresioneze la vreun capitol, însă cu un echilibru general la marea majoritate a aspectelor căutate de ochiul ager al şoferului.
Evident că propulsorul diesel nu a fost foarte rapid la solicitările citadine, însă îşi face foarte bine datoria atunci când te aşezi la drum întins. Transmisia manuală cu șase rapoarte oferă un raport corect cu maşina de 1.390 kg, reuşind să aducă bolidul până la 100 km/h în aproape 10 secunde, iar cuplu de 265 Nm este atins între 1.500 şi 3.500 rpm.
Faţă de generaţia anterioară de Elantra, noul model este cu 2 cm mai lung şi cu 2,5 cm mai lat, însă ampatamentul a rămas neschimbat. Maşina arată însă bine la exterior cu formele fluide ale caroseriei care se traduc printr-un coeficient aerodinamic redus şi cu o grila frontală interesantă care beneficiază acum de o pereche de aerisiri active, prin care turbulenţele din zona roţilor sunt diminuate în timpul mersului pentru economie de carburant şi o siguranţă sporită.
La interior te bucuri de un spaţiu generos, cu bordul orientat spre conducatorul auto şi cu multe atracţii şi facilităţi pentru pasageri, precum şapte airbaguri, aer conditionat, computer de bord, bluetooth, cotiera din piele, geamuri electrice faţă şi spate cu tentă închisa, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, volan reglabil pe înălţime, asistenţă la pornirea în rampă, senzori de parcare cu spatele şi sistemul de management al stabilităţii vehiculului. Trebui spus că interiorul maşinii poate fi configurat în două versiuni cromatice de tapiţerie, pe bej sau pe negru, însă eu v-aş recomanda să nu mergeţi pe versiunea mai deschisă, deoarece aşa cum arăta maşina de test, bejul scoate în evidenţă orice mică pată rămasă în urmă pe scaune.
Până la urmă oferta de sedan compact a celor de la Hyundai prin Elantra, este una corectă aşa cum a mai subliniat, fără să fie o maşină deosebită şi fără să iasă în evidenţă cu ceva. Sunt elemente care contează într-o luptă destul de aprigă cu o concurenţă pretenţioasă am putea spune, reprezentată de Ford Focus, Honda Civic, Toyota Corolla, Renault Megane sau Skoda Octavia.