Hyundai Tucson – Probă de drum
Constructorul coreean Hyundai se bucură în prezent de un nou Tucson, un model care s-a schimbat foarte mult de când a apărut pentru prima dată pe piața din America de Nord în 2004.
Articol de Bogdan Predescu, 25 Martie 2019, 10:17
Foarte interesantă întâlnirea cu noul Tucson al celor de la Hyundai, prezentat de această dată în versiunea Luxury, ca să te impresioneze din prima şi să nu te laşi furat prea uşor de motorul diesel de 2 litri cu 185 CP şi cu o excelentă cutie automată în 8 rapoarte. Maşina se mişcă admirabil atât în traficul urban, cât şi la drum întins, iar suspensiile îi oferă o stabilitate extrem de plăcută la întâlnirea cu urmele unei asfaltări de mântuială.
Ca de obicei consumul oficial anunţat de producător, de 5.8 spre 6 litrii la 100km, te duce cu gândul spre o lume ideală, însă în condiţiile în care îţi poţi permite totuşi să visezi puţin, noi am atins un 8.2 litrii/100km în excursia noastră de aproximativ 800 km, în care am încercat să nu apăsăm de prea multe ori butonul pentru modul Sport de conducere.
La interior tapiţeria din piele a scaunelor îţi atrage din prima vederea, pentru ca apoi să fi cucerit din plin de plafonul panoramic cu deschidere parţială, care îţi oferă suficient de multă lumină pentru a te bucura din plin de interior. Butoanele de pe bord sunt şi ele foarte bine plasate, iar scaunele confortabile îţi oferă o ajustare bună, cu o poziţie înaltă de condus şi implicit cu o vizibilitate bună asupra drumului. Deşi am intrat deja în primăvară, ne-am mai bucurat puţin de opţiunea de încălzire pentru scaune şi volan, dar şi de oglinda generoasă amplasată în parasolar, mai ales cea de pe partea dreaptă acolo unde doamnele au anumite preocupări de design. Tot la interior, bancheta din spate este impresionantă prin confortul pe care îl oferă, cu opţiunea de încălzire a scaunelor, cotiera cu suport de pahare, controlul sistemului de climatizare, priza de 12V şi port USB.
La capitolul sisteme de siguranţă recunosc că mi-a plăcut sistemul de asistenţă la coliziunea frontală, un sistem avansat de siguranţă activă care alertează conducatorul auto în caz de urgenţă şi frânează autonom dacă este necesar, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci când o coliziune este inevitabilă. La polul opus aş încadra la capitolul sisteme enervante pentru şofer, sistem de avertizare a conducatorului auto, care permite monitorizarea constantă a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviaţie a direcţiei sau alte semne de oboseală. Astfel trebuie să recunosc că am primit cele mai multe invitaţii la cafea din partea acestei maşini, pentru orice mică părăsire a benzii de circulaţie, evident după o perioadă de timp de condus în marcaj. Evident conducatorul auto poate regla sensibilitatea sistemului cu ajutorul unei setari, dar mai bine să te atenţioneze ceva pe bord decât să ai neplăceri la drum.
Până la urmă maşina este un real succes propus de cei de la Hyundai, în condiţiile în care SUV-ul coreenilor concurează cu o mulțime de modele în această zonă a maşinilor compacte și subcompacte care reprezintă astăzi una dintre cele mai importante piețe de nișă. În Canada, spre exemplu, noul Tucson a fost al șaselea în topul de vânzări din luna ianuarie, în spatele primelor cinci modele: (în ordine) Toyota RAV4, Honda CR-V, Ford Escape, Nissan Rogue și Mazda CX-5.