Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Hyundai Tucson – Probă de drum

Constructorul coreean Hyundai se bucură în prezent de un nou Tucson, un model care s-a schimbat foarte mult de când a apărut pentru prima dată pe piața din America de Nord în 2004.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 25 Martie 2019, 10:17

Foarte interesantă întâlnirea cu noul Tucson al celor de la Hyundai, prezentat de această dată în versiunea Luxury, ca să te impresioneze din prima şi să nu te laşi furat prea uşor de motorul diesel de 2 litri cu 185 CP şi cu o excelentă cutie automată în 8 rapoarte. Maşina se mişcă admirabil atât în traficul urban, cât şi la drum întins, iar suspensiile îi oferă o stabilitate extrem de plăcută la întâlnirea cu urmele unei asfaltări de mântuială.

Ca de obicei consumul oficial anunţat de producător, de 5.8 spre 6 litrii la 100km, te duce cu gândul spre o lume ideală, însă în condiţiile în care îţi poţi permite totuşi să visezi puţin, noi am atins un 8.2 litrii/100km în excursia noastră de aproximativ 800 km, în care am încercat să nu apăsăm de prea multe ori butonul pentru modul Sport de conducere.

La interior tapiţeria din piele a scaunelor îţi atrage din prima vederea, pentru ca apoi să fi cucerit din plin de plafonul panoramic cu deschidere parţială, care îţi oferă suficient de multă lumină pentru a te bucura din plin de interior. Butoanele de pe bord sunt şi ele foarte bine plasate, iar scaunele confortabile îţi oferă o ajustare bună, cu o poziţie înaltă de condus şi implicit cu o vizibilitate bună asupra drumului. Deşi am intrat deja în primăvară, ne-am mai bucurat puţin de opţiunea de încălzire pentru scaune şi volan, dar şi de oglinda generoasă amplasată în parasolar, mai ales cea de pe partea dreaptă acolo unde doamnele au anumite preocupări de design. Tot la interior, bancheta din spate este impresionantă prin confortul pe care îl oferă, cu opţiunea de încălzire a scaunelor, cotiera cu suport de pahare, controlul sistemului de climatizare, priza de 12V şi port USB.

La capitolul sisteme de siguranţă recunosc că mi-a plăcut sistemul de asistenţă la coliziunea frontală, un sistem avansat de siguranţă activă care alertează conducatorul auto în caz de urgenţă şi frânează autonom dacă este necesar, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci când o coliziune este inevitabilă. La polul opus aş încadra la capitolul sisteme enervante pentru şofer, sistem de avertizare a conducatorului auto, care permite monitorizarea constantă a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviaţie a direcţiei sau alte semne de oboseală. Astfel trebuie să recunosc că am primit cele mai multe invitaţii la cafea din partea acestei maşini, pentru orice mică părăsire a benzii de circulaţie, evident după o perioadă de timp de condus în marcaj. Evident conducatorul auto poate regla sensibilitatea sistemului cu ajutorul unei setari, dar mai bine să te atenţioneze ceva pe bord decât să ai neplăceri la drum.

Până la urmă maşina este un real succes propus de cei de la Hyundai, în condiţiile în care SUV-ul coreenilor concurează cu o mulțime de modele în această zonă a maşinilor compacte și subcompacte care reprezintă astăzi una dintre cele mai importante piețe de nișă. În Canada, spre exemplu, noul Tucson a fost al șaselea în topul de vânzări din luna ianuarie, în spatele primelor cinci modele: (în ordine) Toyota RAV4, Honda CR-V, Ford Escape, Nissan Rogue și Mazda CX-5.

Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2019, 16:25

Probă de drum - BMW Seria 1

Povestea de succes a modelului Seria 1 de la BMW, un veritabil compact sportiv, datează de la sfârşitul verii anului 2004,...

Probă de drum - BMW Seria 1
Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Ştiinţă & Tehnologie 01 Februarie 2019, 21:18

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce

Fiat 500 este mașina care a motorizat Italia timp de aproape 20 de ani.

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România