Google are un nou director general
Larry Page, unul dintre fondatorii companiei Google, va prelua funcţia de director general de la Eric Schmidt. Actualul CEO urmează să rămână preşedinte al consiliului de administraţie.
Articol de Bogdan Mihai, 21 Ianuarie 2011, 11:00
Grupul de internet Google a anunţat că unul dintre fondatorii companiei, Larry Page, va deveni noul director general, urmând ca actualul CEO, Eric Schmidt, să rămână preşedinte al consiliului de administraţie, transmite AFP.
Acest anunţ surprinzător a făcut să treacă pe locul secund rezultatele financiare anuale care au depăşit totuşi estimările analiştilor.
În 2010 profitul net al Google a crescut cu 30% până la 8,5 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a crescut cu 24% până la 29,3 miliarde de dolari.
Google a subliniat că aceste schimbări manageriale fac parte dintr-un plan de simplificare a procesului de decizie şi de a crea zone clare de responsabilitate în vârful companiei.
Eric Schmidt, care a devenit CEO la Google în 2001 în ideea de a aduce mai multă experienţă managerială unei companii tinere, se va concentra de acum înainte pe legăturile cu partenerii de afaceri ai Google şi cu oficialii guvernamentali în timp ce Sergey Brin, celălalt fondator al companiei, se va ocupa de proiectele strategice.
Modificările vor intra în vigoare la data de 4 aprilie 2011, ceea ce înseamnă că actuala ierarhie va rămâne intactă în cursul primului trimestru.
Google vizează piaţa socializării online
Schimbarea conducerii Google ar putea creşte flexibilitatea celei mai mari companii de online din lume şi i-ar putea consolida poziţia în raport cu rivalii care se bucură de o creştere fulminantă, precum Facebook.
Deşi Google domină de zece ani căutările pe internet, compania nu a reuşit până acum să devină o forţă pe piaţa socializării online, unde pierde trafic în favoarea unor nume noi, precum Facebook şi Twitter, care au început să atragă angajaţi de valoare şi venituri din publicitate.
Actualul CEO, Eric Schmidt, a declarat că mişcarea nu este o reacţie la competitori, ci o încercare de a accelera procesul decizional la vârful companiei.
Google a început o campanie amplă de recrutare de angajaţi şi achiziţionare de companii, căutând să-şi menţină dominaţia pe internet după ce Facebook a fost declarat cel mai vizitat site din lume.
Directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat că majorarea salarială de 10% acordată la sfârşitul anului trecut tuturor angajaţilor a fost o măsură menită exclusiv să frâneze fluxul de "talent" către companii precum Facebook şi Twitter.