Google+, accesibil publicului larg
Serviciul de socializare Google+ a devenit accesibil tuturor doritorilor, după ce la lansare fusese disponibil doar pe bază de invitaţie. Google+ intră în competiţie cu giganţii socializării online, Facebook şi Twitter.
21 Septembrie 2011, 11:58
După două luni de testări "cu uşile închise", serviciul Google+ va fi accesibil publicului larg, anunţă BBC.
Iniţial, serviciul dezvoltat de compania Google a fost disponibil numai jurnaliştilor şi angajaţilor din domeniul tehnologiei şi pe bază de invitaţie.
Strategia de lansare a produsului este asemănătoare cu cea folosită la apariţia serviciului de email, Gmail, care iniţial putea fi utilizat doar pe bază de invitaţie.
Posibilitatea ca mebrii să trimită invitaţii prietenilor a făcut ca la puţin timp după apariţie, baza de date a utilizatorilor serviciului Google+ să ajungă la zeci de milioane.
Potrivit BBC, serviciul a fost lăudat pentru câteva funcţii "inovatoare", între care cele referitoare la video chat.
La două săptămâni de la lansare, compania a anunţat că serviciul său a atras zece milioane de utilizatori.
Alte cifre oficiale nu au fost publicate de atunci, însă analiştii estimează 25 de milioane de utilizatori până la sfârşitul primei luni de la apariţie.
Noi funcţii pentru Google+
Odată cu lansarea pentru publicul larg, Google a anunţat că îmbunăţeşte constant serviciul.
Au fost adăugate noi funcţii, cum ar fi cea care permite video chat-ul de pe telefoanele inteligente care funcţionează cu sistemul Android.
De asemenea, utilizatorii vor avea posibilitatea de a împărtăşi cu partenerii de discuţii conţinutul de pe ecranele computerului.
O altă inovaţie este integrarea unui serviciu de căutare care permite utilizatorilor să acceseze informaţii publicate pe siteurile de socializare, dar şi pe internet.
Progresul înregistrat de serviciul Google+ nu a trecut neobservat în rândul concurenţei, notează BBC.
Recent, reţeaua de socializare Facebook a ieşit pe piaţă cu o serie de modificări pe care observatorii le-au catalogat drept un răspun direct la provocările companiei Google.
Între acestea se numără o facilitate care permite utilizatorilor să îşi adauge prietenii în diverse categorii asemănătoare aplicaţiei Google Circles, pusă la dispoziţie de serviciul Google+.
În prezent, Google este încă minoritar pe piaţa serviciilor de socializare, fiind nevoit să se confrunte cu uriaşa concurenţă din partea siteurilor Twitter şi Facebook, care au 200 de milioane şi respectiv 750 de milioane de utilizatori, informează BBC.