Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice

Una dintre noile priorităţi ale executivului german vizează construirea unei maşini electrice cu o autonomie de rulare mult sporită faţă de modelele concurenţei.

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice
Autovehicolul electric i-MiEV lansat de Mitsubishi Motors, rivalul viitorului model german.

Articol de Ionuţ Dragu, 20 August 2009, 17:10

Germania a devenit cea mai nouă ţară care a îmbrăţişat ideea înlocuirii parcului auto actual cu maţini elocogice. Până în 2020, Germania ţinteşte să realizeze aproximativ 1 milion de maşini electrice.



În acest moment, din cele 41 de milioane de automobile din germania, doar 1452 sunt electrice.

Astfel Germania îşi face prezenţa pe o piaţă auto în creştere în ultimii ani. Numai luna aceasta, Nissan Motor Co din Japonia, a anunţat că are de gând să lanseze pe piaţă o maşină electrică până în anul 2012. General Motors are pregătit modelul ei reîncărcabil "Chevrolet Volt", cu care atacă şi ea segmentul pieţei auto ecologice. Chiar preşedintele Barack Obama a decretat drept un scop naţional construirea unor maşini mai prietenoase cu mediul, investind 2.4 miliarde de dolari în subvenţii federale pentru dezvoltarea viitoarei generaţii de baterii şi vehicule electrice în Statele Unite.



În Germania guvernul va cheltui aproximativ 500 milioane de euro în următorii trei ani pentru a stabili opt regiuni de testare şi de examinare a modului în care autoturisme ar putea fi mai puţin dăunătoare mediului înconjurător. Şeful ecomomiei germane, Karl-Theodor zu Guttenberg, a declarat că "este important ca reducerea dependenţei de produsele petroliere să fie coordonată cu necesitatea tot mai mare pentru folosirea bateriilor".



Acesta a menţionat că utilizarea masivă a bateriilor este destul de costisitoare dar utilizarea maşinilor cu motor electric va fi mai puţin costisitoare decăt cele tradiţionale cu motoare pe produse din derivatele petroliere. Ea a dat drept exemplu ţări precum Coreea de Sud şi Japonia care şi-au limitat dependenţa de petrol datorită dezvoltării rapide în cercetarea şi dezvoltarea surselor alternative de energie pentru autovehicule.



Un dezavantaj al maşinilor electrice este dat de timpul de pregătire al autovehicolului de drum. Dacă la o maşină normală nu îţi trebuie mai mult de 10 minute ca să "faci un plin", la maşinile electrice, pentru a parcurge o distanţă de 200 de km, ai nevoie de mai mult timp pentru a pregăti autovehicolul astfel încât să nu te trezeşti că rămâi pe marginea drumului.

Şeful ecomomiei germane a spus că planul de introducere pe piaţă al maşinilor electrice produse în Germania este pus sub semnul întrebării datorită alegerilor din 27 septembrie.

Cu toate acestea maşinile electrice devin din ce în ce mai mult o opţiune clară pentru marile oraşe datorită spaţiului redus pe care îl necesită. De exemplu de la Londra până la Berlin, sute de modele G-Wiz se strecoară pe străzile înguste. Singura problemă este dată de necesitatea unei baterii cu o durată de viaţă mai lungă decât cele actuale.

Jay Nagley, editorul Clean Green Cars, a declarat ca G-Wiz deşi este omniprezent pe străzile din Londra, din punct de vedere tehnic nu este o masina, ci o "bicicletă qvadruplă"." El a a mai spus că londonezii au recurs la acest mijloc de transport şi din dorinţa de a scăpa de amenzile de circulaţie pentru parcarea ilegală, dar şi pentru a ajunge mai rapid la destinaţie, fără să piardă prea mult timp în trafic. În aprilie, primarul Londrei Boris Johnson a lansat un plan pentru a obţine 100.000 maşini electrice pentru străzile din Londra, până în 2015 şi are în plan inclusiv crearea a 25.000 de staţii de încărcare. Acesta a promis şoferilor maşinilor electrice chiar o scutire de la plata taxei de congestie a traficului, impusă celor care trec prin zona centrală a Londrei.

În Germania, Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a spus că speră să introducă primul său autovehicul electric pe piaţă în 2013. Daimler, a fost însărcinat cu testarea unei versiuni electrice a modelului Smart. Acesta spune că lucrează împreună cu Tesla Motors pentru dezvoltarea unei surse de energie mai durabile decât cele actuale astfel încât să ofere o autonomie de rulare mai mare noilor maşini electrice. Executivul german a menţionat că se va lupta să menţină un preţ redus al "bateriei electrice", acesta fiind în prezent de aproximativ 15.000 euro, astfel încât autovehicolul să fie cât mai accesibil pe piaţă. De asemenea, printre măsurile vizate de executivul greman se regăsesc şi benzi speciale de trafic şi locuri de parcare cu prize de reîncărcare.

În alte părţi ale lumii, rivalul Mitsubishi Motors a lansat, în iunie, un vehicul electric (i-MiEV) care poate fii achiziţionat cu 48.300 dolari.

Oricum analişti se aşteptă ca producţia globală de automobile electrice să se extindă rapid în următorii ani. IHS Global Insight prognozează că ea piaţa va creste de la aproape 9500 de unităţi în acest an la mai mult de 58,000 în 2011.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Economie 06 August 2009, 19:03

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa

Maşinile trebuiau să fie casate în Germania, prin programul de înnoire a parcului auto.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România