Ford Ranger Wildtrak – musculos și agil
Musculos și agil, așa sună caracterizarea lui Ranger Wildtrack, un pick-up care are o concurență serioasă cu Toyota Hilux, Mitsubishi L 200, Nissan Navara sau Volkswagen Amarok.
Articol de Cătălin Cîrnu, 24 August 2018, 12:09
Când constructorii americani s-au decis să mai reducă din cilindreea motoarelor, fanii automobilelor puternice precum cei ai modelelor Mustang sau Ranger au strâmbat din nas. Ce înseamnă un propulsor de 2,2 litri pe o asemenea mașină obișnuită ”să rupă asfaltul” cu motorul V8 de 5 litri? Ford a reacționat imediat, găsind soluții pentru toate gusturile. Așa a apărut și varianta Wildtrak pentru un Ranger propulsat de un motor de 3,2 litri cuplat la o cutie de viteză automată, un 4x4cu cabină dublă pe care l-am testat în condiții variate de drum.
Prima impresie contează, spune o vorbă din popor, iar culoarea portocaliu Atacama îți ia ochii! Și nu e totul pentru că ”musculosul” a îmbrăcat forme atractive, cu linii exterioare rotunjite, cu un habitaclu care mustește de tehnologie și cu o benă acoperită de un rulou din aluminiu. Diferențele față de un Ranger obișnuit țin de detalii, precum jantele de 18 inch și de inscripțiile Wildtrak. Sistemul de navigație beneficiază de SYNC 3, Radio-CD cu Bluetooth cu 6 difuzoare, conexiune USB / iPod / SD Card și display color TFT touchscreen de 8 inch.
Capacitatea de transport în benă este destul de mică, și asta din cauza acelui rulou care îți ferește bagajele de averse, dar te împiedică să cari mărfuri voluminoase în caz de ploaie.
Mașina are multe calități. Este agilă datorită propulsorului ce dezvoltă 200 CP și poate urca acul vitezometrului chiar mai sus de 180 de km/h, după cum susține constructorul, iar treptele de viteză se schimbă onorabil. Se conduce cu ușurință, iar suspensiile își fac treaba indiferent de suprafața de drum. Trecerile peste șinele de tramvai sau de tren abia dacă se simt, iar în regim off-road îți dau senzația că plutești pe drumurile accidentate. Pe puntea față, suspensia este independentă cu doua brațe, amortizor tubular anti-șoc cu dubla actiune, iar pe spate avem arcuri lamelare și amortizoare anti-șoc cu dubla actiune. Pachetul Off-road cuprinde și diferențial spate blocabil si protecție parțială motor.
Până la urmă vorbim totuși de un pick-up cu trăsături citadine, iar tehnologia înglobată este de ultimă oră cu un computer de bord care îți oferă toate funcțiile de care ai sau nu nevoie.
Ranger Wildtrak este dotat cu toate sistemele de siguranță dintre care remarc TSA-ul, prevenirea răsturnării laterale sau HLA-ul, plecare asistată în pantă. Lista este lungă, dar am remarcat și spațiul interior extrem de mărinimos pentru pasageri. Trei adulți solizi se simt confortabil pe bancheta spate, care are chiar spătar rabatabil, tetiere reglabile, cotieră si suport de pahare, iar varianta testate beneficiază și de priză de 230 de Volți. Cred că este momentul să amintesc și consumul mediu, 9,9 l/100 km, reper pe care l-am verificat după parcurgerea a peste 700 de km, atât în oraș cât și pe autostradă, distanță acoperită cu aproape un plin.