Ford Puma - fabricat în România
Ford Puma, primul automobil cu tehnologie mild-hybrid din istoria industriei auto din România.
Articol de Cătălin Cîrnu, 27 Ianuarie 2020, 09:18
Ford Puma mizează în acest moment pe motorul ecoboost de 1 litru cu 125 și 155 CP, și pe promisiunea că propulsorul diesel de 1,5 litri va echipa mașina din luna mai a acestui an împreună cu o cutie automată în 7 trepte. Diferența de putere dinte cele două motorizări pe benzină este evidentă la startul de pe loc și la reprizele mai scurte de accelerație. De remarcat ținuta de drum afișată de Puma pe porțiunile extrem de virajate.
Crossover-ul și-a arătat agilitatea, manevrabilitate și stabilitatea chiar și la atacurile în viteză ale șicanelor. Suspensiile și-au făcut treaba, laolaltă cu multiplele sisteme înglobate de tehnologia mașinii, reușind să creeze senzația de siguranță pe care trebuie să o simți la volan sau ca pasager. Scaunele față beneficiază de suport lombar și de masaj, avem încărcare wireless pentru smartphone-uri, faruri cu tehnologie LED și culori diferite ale panoului de bord, în funcție de modul de rulare. Puma a fost croită după ultimele tehnologii în materie, de la design, la detaliile tehnologice, care includ toate sistemele de asistență a șoferului, de la avertizările primite când depășești linia trasată pe carosabil sau te apropii prea mult de mașina din față, până la frânarea automată înaintea unui impact iminent. Și cum cei de la Ford au inventat deschiderea automată a portbagajului prin simpla trecere a piciorului prin dreptul unui senzor, dar și a tehnologiei SYNC, cu activarea numărului de apel unic în cazul unui accident, automobilul oltenesc beneficiază și de un soft avangardist în domeniu. Grație semnalului GSM, computerul de bord îl poate înștiința pe șofer de un incident sau accident, ori de un obstacol survenit în fața sa, cu câteva secunde înainte de trecerea prin acea zonă, timp suficient pentru a reduce viteza.
Mașina poate oferi spațiu suficient pentru 4 adulți, dar pe bancheta spate pot călători confortabil doar 3 copii. În specificațiile tehnice, constructorul oferă un consum de carburant de 5,7 l/100 km, dar eu unul nu am reușit să-l ating oricât m-am străduit. În lupta cu Renault Captur și Hyundai Kona, principalii rivali din nișa crossoverurilor mici cu aspirații de SUV, Ford Puma mizează și pe alte repere de ultimă oră. Sistemul inteligent auto-reglabil mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria de 48 de Volți și când să utilizeze energia stocată de acumulator.
Un selector îți poate oferi unul dintre cele 5 moduri de condus, în funcție de suprafața de rulare: normal, eco, sport, alunecos și pistă. Informațiile esențiale sunt afișate pe consola de bord de 12,3 inchi, cu instrumente digitale și culori personalizate pentru fiecare modeul de rulare. Puma utilizează 12 senzori ultrasonici, trei radare și două camere amplasate în jurul mașinii pentru a oferi o gamă de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea îmbunătățesc nivelul de protecție în timpul șofatului și manevrele de parcare, fiind proiectate pentru a transforma experiența la volan într-una mai sigură și confortabilă. O altă găselniță a constructorului american ține de volumul portbagajului care a crescut semnificativ grație megabox-ului, așa cum sună denumirea oficială pentru un spațiu suplimentar de depozitare de 80 de litri. Merită să mai adaug că, la două luni după lansarea pe piața europeană, la uzina din Bănie s-au produs aproape 20.000 de unități, semn că Ford Puma, primul automobil ultramodern fabricat în România, va cuceri mulți clienți de pretutindeni.
Lista de prețuri pleacă de la 17.000 de euro fără tva pentru modelul Titanium 1 litru și 125 CP și ajunge la 21.000 de euro fără tva pentru varianta ST Line X echipată cu motorul de 1 litru mold-hybrid și 155 CP.