Ford Otosan Craiova livrează primele mașini electrice produse în România
Unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din Europa și un pionier în electrificare, Ford Otosan a sărbătorit la fabrica de la Craiova demararea livrărilor primelor mașini electrice către clienții din Europa.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Martie 2025, 21:49
Sărbătoare la Craiova alături de Ford Otosan, cu un moment deosebit de important, atât pentru fabrica de la noi din țară, cât și pentru producătorul american, dar și pentru partenerul din Turcia.
Primele vehicule electrice produse în România au pleacat deja spre primii clienți ai producătorului auto, din Europa. Producția de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier a început la fabrica din Craiova de ceva vreme, în una dintre cele mai complexe și inovative unități din cadrul ecosistemului de producție Ford.
În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă și electrice. Aici se produc șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate, după investiții totale de 500 de milioane de euro, inclusiv în înființarea unei noi linii de asamblare a bateriilor. Uzina românească de automobile Ford Otosan, a asamblat anul trecut peste 250.000 de mașini, în creștere cu peste 9% față de anul 2023, ceea ce înseamnă un record pentru această unitate de producție.
În unitatea de producție de la Craiova, pe care am vizitat-o și noi cu această ocazie, pe lângă asamblarea modelelor Puma și Courier (acesta în versiuni pentru marfă și persoane), se pot produce anual și 350.000 de motoare, ceea ce face din această unitate de producție, una din cele mai puternice din Europa.
În plus, ca parte a angajamentului Ford Otosan de a oferi soluții de transport sustenabile și inovatoare, de curând a fost lansată o nouă rută de transport intermodal pentru a îmbunătăți eficiența, rentabilitatea și sustenabilitatea operațiunilor logistice între fabrica din Craiova și Turcia. Astfel, în cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Se obține astfel reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, dar și vom avea parte de operațiuni logistice mai eficiente și mai economice.
De la evenimentul de la Craiova nu a lipsit premierul Marcel Ciolacu, cel care a efectuat o vizită în secția de baterii, dar a încercat și noul model complet electrice Puma Gen-E într-o scurtă sesiune de drive test. Imediat după, premierul Marcel Ciolacu a reamintit de angajamentul Guvernului pentru finalizarea drumului expres Pitești-Craiova, dar a făcut și alte promisiuni ...
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie si electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, alături de renumitul motor 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare și dispune în acest moment de peste 6600 de angajați.