Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ford EcoBoost-1 l, premiul Motorul Internaţional al Anului

Micul, dar puternicul motor Ford EcoBoost de 1 litru câştigă premiul pentru Motorul Internaţional al Anului pentru al treilea an consecutiv, un record fără precedent.

Ford EcoBoost-1 l, premiul Motorul Internaţional al Anului
Ford EcoBoost-1 l. Foto: Ford

Articol de Bogdan Predescu, 25 Iunie 2014, 17:19

Motorul puternic şi cu consum redus EcoBoost de 1 litru, care propulsează Fiesta şi alte nouă modele din gama Ford, a fost de asemenea desemnat „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv.

Membrii juriului au lăudat motorul EcoBoost de 1 litru ca fiind „unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”, depăşind în clasament motoare provenind de la mărci premium şi "supercar- uri". Noile modele Fiesta Red Edition şi Fiesta Black Edition vor deveni cele mai puternice maşini de serie cu motor de 1 litru construite vreodată atunci când viguroasa versiune de 140 CP îşi va face debutul.

Turbocompresorul se roteşte la turaţii de aproape două ori mai mari decât cele montate pe motoarele maşinilor de Formula 1 - peste 4.000 de rotaţii pe secundă. Motorul este produs la uzinele din Koln (Germania), Craiova (România) şi Chongqing (China), fiind acum disponibil în 72 de ţări din toată lumea.

Un mic motor pe benzină care propulsează modelele Ford, printre care şi noul Fiesta, a învins competitorii provenind de la mărci premium şi "supercar", câştigând „Oscarul” industriei auto şi realizând un record fără precedent de trei victorii consecutive. Motorul EcoBoost de 1 litru produs de Ford Motor Company, ce reduce consumul de combustibil fără a dezavantaja puterea, a fost desemnat azi Motorul Internaţional al Anului 2014, datorită manevrabilităţii, performanţelor, consumului, rafinamentului şi tehnologiei sale.

Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de ţări au desemnat de asemenea motorul EcoBoost de 1 litru drept „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv, cu ocazia evenimentului Engine Expo 2014 de la Stuttgart.

Motorul a câştigat până acum 13 premii majore. Pe lângă cele şapte premii câştigate în trei ediţii ale competiţiei Motorul Internaţional al Anului, printre care Cel mai bun motor nou în 2012, motorul EcoBoost de 1 litru a mai câştigat Premiul Internaţional Paul Pietsch 2013 pentru inovaţie tehnologică, în Germania, Trofeul Dewar din partea Clubului Automobilistic Regal din Marea Britanie şi Premiul pentru inovaţie din partea revistei americane Popular Mechanics. Ford este de asemenea primul producător auto care a câştigat un trofeu Ward’s 10 Best Engines cu un motor în trei cilindri.

Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) şi Craiova (România) produc câte un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde şi au depăşit de curând pragul de 500.000 de unităţi. „Au trecut trei ani şi au apărut multe motoare în trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este încă cel mai bun”, a declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului şi jurnalist.

Putere globală - Vehiculele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru sunt acum disponibile în 72 de ţări din toată lumea. Clienţii din Statele Unite vor putea cumpăra noul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru în cursul acestui an, iar modelul Fiesta cu acelaşi motor este deja disponibil.

Ford a demarat recent producţia motorului EcoBoost de 1 litru la Chongqing (China) pentru a susţine cererea de pe pieţele din zona Asia-Pacific. În primul trimestru al anului 2014, mai mult de o treime din clienţii modelului noul Fiesta din Vietnam au optat pentru motorul EcoBoost de 1 litru.

DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție
Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Ştiinţă & Tehnologie 29 Decembrie 2024, 16:27

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare

Excepţie fac laptopurile, pentru care termenul de aplicare este anul 2026.

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Probă de Drum - Geely Coolray
Ştiinţă & Tehnologie 24 Decembrie 2024, 14:29

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat...

Probă de Drum - Geely Coolray
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV