Ford EcoBoost-1 l, premiul Motorul Internaţional al Anului
Micul, dar puternicul motor Ford EcoBoost de 1 litru câştigă premiul pentru Motorul Internaţional al Anului pentru al treilea an consecutiv, un record fără precedent.
Articol de Bogdan Predescu, 25 Iunie 2014, 17:19
Motorul puternic şi cu consum redus EcoBoost de 1 litru, care propulsează Fiesta şi alte nouă modele din gama Ford, a fost de asemenea desemnat „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv.
Membrii juriului au lăudat motorul EcoBoost de 1 litru ca fiind „unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”, depăşind în clasament motoare provenind de la mărci premium şi "supercar- uri". Noile modele Fiesta Red Edition şi Fiesta Black Edition vor deveni cele mai puternice maşini de serie cu motor de 1 litru construite vreodată atunci când viguroasa versiune de 140 CP îşi va face debutul.
Turbocompresorul se roteşte la turaţii de aproape două ori mai mari decât cele montate pe motoarele maşinilor de Formula 1 - peste 4.000 de rotaţii pe secundă. Motorul este produs la uzinele din Koln (Germania), Craiova (România) şi Chongqing (China), fiind acum disponibil în 72 de ţări din toată lumea.
Un mic motor pe benzină care propulsează modelele Ford, printre care şi noul Fiesta, a învins competitorii provenind de la mărci premium şi "supercar", câştigând „Oscarul” industriei auto şi realizând un record fără precedent de trei victorii consecutive. Motorul EcoBoost de 1 litru produs de Ford Motor Company, ce reduce consumul de combustibil fără a dezavantaja puterea, a fost desemnat azi Motorul Internaţional al Anului 2014, datorită manevrabilităţii, performanţelor, consumului, rafinamentului şi tehnologiei sale.
Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de ţări au desemnat de asemenea motorul EcoBoost de 1 litru drept „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv, cu ocazia evenimentului Engine Expo 2014 de la Stuttgart.
Motorul a câştigat până acum 13 premii majore. Pe lângă cele şapte premii câştigate în trei ediţii ale competiţiei Motorul Internaţional al Anului, printre care Cel mai bun motor nou în 2012, motorul EcoBoost de 1 litru a mai câştigat Premiul Internaţional Paul Pietsch 2013 pentru inovaţie tehnologică, în Germania, Trofeul Dewar din partea Clubului Automobilistic Regal din Marea Britanie şi Premiul pentru inovaţie din partea revistei americane Popular Mechanics. Ford este de asemenea primul producător auto care a câştigat un trofeu Ward’s 10 Best Engines cu un motor în trei cilindri.
Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) şi Craiova (România) produc câte un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde şi au depăşit de curând pragul de 500.000 de unităţi. „Au trecut trei ani şi au apărut multe motoare în trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este încă cel mai bun”, a declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului şi jurnalist.
Putere globală - Vehiculele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru sunt acum disponibile în 72 de ţări din toată lumea. Clienţii din Statele Unite vor putea cumpăra noul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru în cursul acestui an, iar modelul Fiesta cu acelaşi motor este deja disponibil.
Ford a demarat recent producţia motorului EcoBoost de 1 litru la Chongqing (China) pentru a susţine cererea de pe pieţele din zona Asia-Pacific. În primul trimestru al anului 2014, mai mult de o treime din clienţii modelului noul Fiesta din Vietnam au optat pentru motorul EcoBoost de 1 litru.