Fastback sau noul Hyundai i30
Dupa lansarea versiunii i30 în cinci uşi în 2016 şi apoi a modelului Wagon la începutul lui 2017, coreenii de la Hyundai au acum în prim plan modelul i30 Fastback.
Articol de Bogdan Predescu, 09 Februarie 2018, 08:10
Încă de la prima întâlnire, noul model din gama i30 a celor de la Hyundai, te invită la drum, cu un exterior elegant, evidenţiat de grila frontală care are acum o înălţime mai redusă, dar şi de priza de aer orizontală poziţionată în partea de jos a grilei. Aspectul aerodinamic care te împinge spre viteză, este dat şi de plafonul care a fost coborât cu 25 mm în comparaţie cu modelul i30 în cinci uşi. Conturul plăcut al maşinii este completat de spoilerul spate care este arcuit acum şi integrat în uşa portbagajului. Este până la urmă o combinaţie extrem de plăcută între un coupe şi un sedan, cu grijă la spaţiul interior al pasagerilor şi la dimensiunile generoase ale portbagajului care ajunge la 450 de litri.
Noi ne-am bucurat de întâlnirea cu noua propunere a celor de la Hyundai, mai ales că ne aştepta un drum de 1200 de km. Motorul pe benzină de 1.4 litrii şi 140 CP, pus foarte bine la lucru de o cutie automată în 7 rapoarte, ne-a oferit în total o medie a consumului de 6.7 l / 100km, ceea ce considerăm noi este corect în condiţiile unui model cu puţini km la bord şi a unui stil de condus de test şi nu de economie. A ajutat mult şi dotarea Exclusive cu care ne-am răsfăţat în drumul nostru, deoarece este bine să ai sistemul de avertizare la schimbarea benzii de circulaţie, faza lunga cu funcţie automată sau camera video spate cu predicţia traiectoriei. Maşina avea posibilitatea de setare a modului de conducere între clasicele: ECO, sport şi normal, dar recunosc că cel puţin pentru mine, modurile ECO şi Sport au avut reacţii extreme, între foarte lent şi foarte turat, cel puţin în formatul testat cu transmisia automată.
Şi când credeam că am scăpat de toate sistemele care te monitorizează şi când eşti la volan, am dat de sistemul de avertizare a conducătorului auto, care permite monitorizarea constantă a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviaţie a direcţiei sau semne de oboseala, avertizând conducatorul auto printr-un semnal sonor şi un mesaj vizual, afişat pe instrumentarul de bord ... adică mai pe scurt, când apare pe bord invitaţia la o cafea din partea maşinii, este clar că te-a simţit obosit.
Mi-a mai plăcut la interior ecranul tactil de 8 inch asociat sistemului de navigaţie, care integreaza functii avansate de conectivitate precum Apple CarPlay şi Android Auto, dar şi încarcatorul wireless cu interfaţa standard Qi.
Hyundai mai anunţă că gama Fastback va fi ulterior extinsă prin intermediul unui motor recent dezvoltat – un diesel de 1,6 litri în 4 cilindri, în doua variante: 110 şi 136 CP, ambele disponibile cu o cutie manuală în şase trepte sau cu o cutie cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte.
În rest numai de bine pentru acest nou model care se luptă cu maşini precum: Ford Mondeo, Renault Megane, Honda Civic Sedan sau VW Arteon.