Fabricat în România - Ford Puma
Cel mai puternic automobil de serie din Romania s-a lansat în premieră mondială la uzina Ford din Craiova.
Articol de Cătălin Cîrnu, 25 Septembrie 2020, 19:37
Varianta ST mizează pe propulsorul EcoBoost de 1,5 litri, transmisie manuală cu șase trepte, care dezvoltă 200 de Cai Putere pentru o viteză maximă ameţitoare, 220 de km/h şi un start lansat de la 0 - 100 km/h în 6,7 secunde. Iar culoarea de bază, din cele cinci disponibile, este cea a prazului crud sau a frunzei de mentă, mint green, aşa cum apare în catalogul oficial.
Puma ST face parte din familia Ford Performance alături de modelele Bullit sau Raptor şi beneficiază de tehnologii sportive sofisticate. Dispune de primul diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD) din segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni din Europa și arcuri cu distribuție vectorială, dar și numeroase moduri de rulare, de la Eco la Track, pentru un nivel crescut de agilitate.
Şoferii cu aptitudini sportive cunosc amănuntul. În modul Track, toate sistemele dinamice ale mașinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracțiunii este dezactivat, iar intervențiile sistemului de control al stabilităţii sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.
Când pedala de accelerație este apăsată la maximum, sistemul primește indicația de a ridica turațiile motorului și de le păstra apoi automat la limita maximă, acest lucru fiind relevat vizual printr-un indicator care se “umple” atunci când mașina este gata de start. Șasiul optimizat și personalizat include o bară de torsiune, o bară stabilizatoare și configurarea amortizoarelor. Răspunsurile la direcție sunt cu 25% mai rapide și frânele cu 17% mai receptive decât cele de pe modelul Puma standard.
Pentru un plus de confort, funcțiile standard includ un hotspot WiFi pentru încărcare wireless, parbriz încălzit Quickclear, senzori de parcare față/spate, ștergătoare automate și sistemul Ford SYNC 3 care permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația și smartphone-urile, folosind comenzi vocale simple şi la îndemană.
Interiorul Pumei ST păstrează nota de eleganţă şi de rafinament a acestui SUV subcompact care se bucură de succes pe piaţa auto, mai ales după apariţia modelului mild-hybrid. Portbagajul are 456 litri şi este susținut de inovatorul Ford MegaBox. Cutia oferă un spațiu suplimentar de depozitare de 80 de litri amplasat sub podeaua portbagajului, care ar putea găzdui candva baterii suplimentare, dacă americanii vor decide că Puma merită şi un model 100% electric. În aşteptarea unei astfel de decizii, merită remarcat că Puma ST se asamblează doar la uzina din Craiova, acolo unde la fiecare 74 de secunde se produce un automobil....Fabricat in Romania.