Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Dacia Duster 3, tură şi aventură

O revedere aşteptată, întrucât noul Duster primise deja aprecierile specialiştilor şi ale clienţilor. Şi o confirmare bazată şi pe creşterea vânzărilor pe pieţele europene.

Articol de Cătălin Cîrnu, 04 Octombrie 2024, 13:13

Saltul calitativ este unul evident, chiar dacă a crescut şi preţul. Varianta Extreme 4x4 cu tehnologie mild hibrid şi motorul TCE de 1,2 litri şi 130 CP sare de 25.000 de Euro cu TVA, dar rezistă concurenţei acerbe din segment, în care luptă cu noul MG HS, care are sub capotă un motor 1,5 Turbo, cu 163 CP sau cu Suzuki S-Cross 1.5L Strong Hybrid.

Duster 3 şi-a păstrat calităţile care au marcat apariţia primului model: robusteţe şi fiabilitate, dar uşor-uşor a plusat şi la categoria rafinament, deşi plasticul reciclat acoperă o bună parte din habitaclu.

Cutia de viteze manuală în 6 trepte asigură o tranziţie rapidă în primele două viteze pentru a asigura un raport optim de transmisie, care să ducă la un consum rezonabil de benzină. În regim mixt, autostradă şi urban, motorul "a păpat" 7,8 litri/100 km. Nu vorbim despre un SUV vitezist, dar puterea oferită de motor într-o treaptă inferioară mi-a asigurat timpul necesar unei depăşiri pe o porţiune scurtă de drum. Și oprirea bruscă a devent mai sigură datorită discurilor de frână montate în locul saboților, pe roțile din spate.

Denivelările de pe Autostrada Soarelui m-au făcut să remarc şi suspensiile uşor rigide, dar bine setate şi pentru off-road. Căci Duster 3 se simte confortabil şi pe drumuri desfundate, cu apă şi noroi, mai ales că selectorul de pe consola aflată între scaunele faţă îţi permite să alegi modul în care poţi să rulezi: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road și ECO. Versiunea 4×4 fiind oferită pentru prima dată cu sistemul Terrain Control care şi-a dovedit utilitatea. Unghiul de atac de până la 31 de grade şi garda la sol de 217 mm, alături de abilităţile şoferului, pot duce SUV-ul de dimensiuni medii chiar şi pe porţiuni ce par inabordabile.

Nu întâmplător cei de la Dacia au marşat pe ideea de aventură, de plimbare în natură alături de familie şi de prieteni. Portbagajul e generos şi îşi poate mări volumul la nevoie, bancheta spate fiind rabatabilă. La interior, Duster 3 a suferit transformări vizibile pentru un plus de confort. Multe prize de smartphone, panou digital cu multiple setări, dar şi un volan cam mare pentru gustul meu.

Interesante şi bizare panourile de uşi şi hayon-ul, nici nu vreau să mă gândesc cum s-ar decsurca un tinichigiu nevoit să repare micile zgârieturi, dar alura şi caracteristicile SUV-ului reprezintă o confirmare în plus că, nu întâmplător, Dacia Duster rămîne un model seducător pentru clienţii europeni.

Etichete : dacia suv auto
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d