Dacia Duster 3, tură şi aventură
O revedere aşteptată, întrucât noul Duster primise deja aprecierile specialiştilor şi ale clienţilor. Şi o confirmare bazată şi pe creşterea vânzărilor pe pieţele europene.
Articol de Cătălin Cîrnu, 04 Octombrie 2024, 13:13
Saltul calitativ este unul evident, chiar dacă a crescut şi preţul. Varianta Extreme 4x4 cu tehnologie mild hibrid şi motorul TCE de 1,2 litri şi 130 CP sare de 25.000 de Euro cu TVA, dar rezistă concurenţei acerbe din segment, în care luptă cu noul MG HS, care are sub capotă un motor 1,5 Turbo, cu 163 CP sau cu Suzuki S-Cross 1.5L Strong Hybrid.
Duster 3 şi-a păstrat calităţile care au marcat apariţia primului model: robusteţe şi fiabilitate, dar uşor-uşor a plusat şi la categoria rafinament, deşi plasticul reciclat acoperă o bună parte din habitaclu.
Cutia de viteze manuală în 6 trepte asigură o tranziţie rapidă în primele două viteze pentru a asigura un raport optim de transmisie, care să ducă la un consum rezonabil de benzină. În regim mixt, autostradă şi urban, motorul "a păpat" 7,8 litri/100 km. Nu vorbim despre un SUV vitezist, dar puterea oferită de motor într-o treaptă inferioară mi-a asigurat timpul necesar unei depăşiri pe o porţiune scurtă de drum. Și oprirea bruscă a devent mai sigură datorită discurilor de frână montate în locul saboților, pe roțile din spate.
Denivelările de pe Autostrada Soarelui m-au făcut să remarc şi suspensiile uşor rigide, dar bine setate şi pentru off-road. Căci Duster 3 se simte confortabil şi pe drumuri desfundate, cu apă şi noroi, mai ales că selectorul de pe consola aflată între scaunele faţă îţi permite să alegi modul în care poţi să rulezi: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road și ECO. Versiunea 4×4 fiind oferită pentru prima dată cu sistemul Terrain Control care şi-a dovedit utilitatea. Unghiul de atac de până la 31 de grade şi garda la sol de 217 mm, alături de abilităţile şoferului, pot duce SUV-ul de dimensiuni medii chiar şi pe porţiuni ce par inabordabile.
Nu întâmplător cei de la Dacia au marşat pe ideea de aventură, de plimbare în natură alături de familie şi de prieteni. Portbagajul e generos şi îşi poate mări volumul la nevoie, bancheta spate fiind rabatabilă. La interior, Duster 3 a suferit transformări vizibile pentru un plus de confort. Multe prize de smartphone, panou digital cu multiple setări, dar şi un volan cam mare pentru gustul meu.
Interesante şi bizare panourile de uşi şi hayon-ul, nici nu vreau să mă gândesc cum s-ar decsurca un tinichigiu nevoit să repare micile zgârieturi, dar alura şi caracteristicile SUV-ului reprezintă o confirmare în plus că, nu întâmplător, Dacia Duster rămîne un model seducător pentru clienţii europeni.