Citroen C5 X PHEV
Specialiştii francezi au desenat un automobil care iese din tiparele unei anumite clase auto
Articol de Cătălin Cîrnu, 17 Iulie 2024, 12:52
Francezii spun că C5X plug-in hybrid se încadrează în clasa berlinelor, dar designerii companiei au creionat acest model împletind liniile unui SUV cu cele ale unui coupe, căci nu putem vorbi de un crossover. Ok, rămânem cu noțiunea de sedan, la care adăugăm stil, rafinament și eleganță. Și cu lungimea de 4 m și 80 de cm, cu puțin mai scurtă în raport cu Skoda Superb, dar cu 8 cm în plus față de Volkswagen Tiguan și 6 cm mai mult ca Mazda CX6.
Sedan cu portabagaj tip hayon
Citroen C5 X PHEV are o gardă la sol crescută și jante mari, care creează imaginea unui automobil puternic și hotărât. La acest efect contribuie și eleronul spate, dar mi-e greu să spun că viteza sau stabilitatea ar crește semnificativ. Mașina are un aer avangardist, iar sub capotă se ascund două propulsoare. Un termic, pe benzină, de 180 de CP și un motor electric, de 110 CP. Ansamblul, cuplat la o cutie automată electrificată în 8 trepte, îți poate oferi senzații tari, funcție de modul de rulare ales: Electric, Hibrid, Confort sau Sport.
În modul electric, autonomia se situează în jurul a 50 de km și poți goni pe autostradă cu cel mult 135 km/h, în cel mai silențios mod posibil, cu zero emisii de CO2. Bateria se încarcă și în timpul mersului prin decelerare și frânare, și este garantată de constructor timp de 8 ani sau 160.000 de km pentru 70% din capacitate.
Pentru un plin, în cel mai rapid mod de încărcare, ai nevoie de 1 oră și 40 de minute cu ajutorul unui charger opțional de bord de 7,4 kw. La o priză standard de 220 V durata este de vreo 7 ceasuri. Încărcarea poate fi programată de pe ecranul tactil sau de pe aplicația MyCitroën, pentru a profita, de exemplu, de tarifele din afara orei de vârf.
Cablurile de încărcare sunt depozitate într-un spațiu dedicat aflat sub podeaua portbagajului, altfel voluminos, mai ales în varianta standard. Când mașina circulă în modul electric, sub oglinda retrovizoare centrală se aprinde un indicator luminos albastru, pentru a fi vizibil în trafic, în special în centrele orașelor cu acces restricționat.
Ținuta la drum este remarcabilă. Bine izolată fonic, berlina franceză mizează și pe suspensia activă, corect calibrată, care se adaptează modului de rulare ales și absoarbe denivelările întâlnite pe șosele, mai ales acum, din cauza arșiței.
Iar interiorul completează eleganța lui C5X hybrid. Panoul de bord și ecranul tactil oferă multiple soluții de interconectivitate, dar și numeroase răspunsuri de ordin tehnic dacă șoferul are deprinderi de IT-ist. Cât despre preț.....rămâne să-l descoperiți singuri, drum bun tuturor!