Cererea pentru alimente produse pe bază de plante, în creştere
Cererea pentru alimente produse pe bază de plante a crescut în timpul crizei coronavirusului.
Articol de Florin Lepădatu, 28 Septembrie 2020, 20:01
Cererea pentru alimente produse pe bază de plante a crescut în timpul crizei coronavirusului, în condiţiile în care consumatorii încearcă să mănânce produse mai sănătoase iar problemele de la unele abatoare au afectat livrările de carne, a anunţat luni directorul grupului elveţian Nestle, transmite Reuters.
Nestle, cel mai mare producător mondial de alimente, a început să investească sume importante în produse pe bază de plante, în încercarea de a-şi extinde cercetarea dincolo de produsele din carne şi a se ridica la înălţimea provocărilor venite din partea mărcilor locale de produse alimentare la modă.
În următoarele zile, Nestle va lansa o băutură cu lapte Nesquik produs pe bază de plante şi o nouă versiune a burger-ului său vegan.
"Interesul în alternativele produse pe bază de plante a crescut din mai multe motive", a declarat directorul general de la Nestle, Mark Schneider, menţionând problemele înregistrate de-a lungul lanţului de aprovizionare cu carne din America de Nord.
În primăvara acestui an, aproximativ 20 de abatoare au fost închise în SUA, după ce au fost descoperite mai multe mii de cazuri de infecţie cu coronavirus.
"De asemenea, oamenii sunt din nou interesaţi în sănătatea personală şi pierderea de greutate după ce s-a descoperit că virusul COVID afectează în mod deosebit pe cei cu probleme de sănătate preexistente", a mai spus Schneider cu ocazia inaugurării unui centru de cercetare&dezvoltare la facilitatea de studii în domeniul laptelui pe care Nestle o are la Konolfingen, în apropiere de capitala Berna.
Acest centru va face legătura între studenţi şi start-up-uri cu oamenii de ştiinţă de la Nestle care caută noi produse lactate şi alternative pe bază de plante.
În prima jumătate a acestui an, vânzările Nestle de produse alimentare pe bază de plante au crescut cu 40%, după ce anul trecut au trecut de 200 milioane de franci elveţieni (215 milioane de dolari).
Cu toate acestea, este vorba de un procent mic din vânzările totale de 92,6 miliarde de franci realizate anul trecut de grupul elveţian.
Mark Schneider s-a declarat încrezător că preţurile pentru alternativele pe bază de plante la carne vor scădea în timp, dar a adăugat că preţurile ridicate reflectă şi costul mare al unor ingrediente precum proteinele din mazăre şi soia.
"Vrem să fim lideri pe multe segmente şi vom merge acolo unde ne duce piaţa", a spus Mark Schneider, adăugând că Nestle lucrează la alternative pe bază de plante şi pentru alte categorii de produse, inclusiv ciocolată şi îngheţată.
La rândul său, directorul de tehnologie de la Nestle, Stefan Palzer, a subliniat că utilizarea de ingredient pe bază de plante de-a lungul vastei gamei de produse Nestle, care se întinde de la batoanele de ciocolată KitKat, până la mâncarea pentru bebeluşi Gerber şi îngheţata Haagen-Dazs, ar oferi importante economii de scară.
Principalii producători de alimente pe bază de plante sunt companiile americane Beyond Meat şi Impossible Foods, potrivit Agerpres.