BlackBerry, conservatorism dăunător
Lider pentru o bună perioadă pe piaţa telefoanelor inteligente, BlackBerry pierde teren din cauza atitudinii conservatoare privind soluţiile tehnice adoptate.
Articol de Ionuţ Dragu, 13 Octombrie 2011, 11:18
Dezvoltat de compania canadiană Research In Motion (RIM), un producător şi comerciant de soluţii wireless inovatoare pentru piaţa de comunicaţii mobile la nivel mondial, telefonul BlackBerry a fost creat în special pentru oamenii de afaceri.
BlackBerry a ajuns în ultima perioada din topul preferinţelor utilizatorilor de telefoane inteligente la un telefon cu o tehnologie cu probleme.
Telefonul a fost printre primele dispozitive telefonice mobile dotate o minitastatură de tip QWERTY, fapt ce l-a plasat în topul preferinţelor clienţilor business.
De la lansarea primului model şi până în ziua de astăzi, BlackBerry a reprezentat o alternativă utilă pentru oamenii de afaceri dar şi pentru utilizatorii activi oferind utilitatea unui calculator într-un aparat care încape în buzunarul de la haină.
Odată cu revoluţia telefoanelor inteligente însă, telefoanele Blackberry au avut pe piaţă competitori serioşi care treptat au preluat din funcţiile telefonului Blackberry dar într-o formulă mult mai atrăgătoare pentru utilizatori.
Lider pentru o buna perioadă pe piaţa telefoane inteligente, BlackBerry a început să piardă teren din cauza atitudinii conservatoare privind soluţiile adoptate. RIM s-a bazat pe un sistem de operare stabil dar insuficient adaptat ultimelor cerinţe şi tendinţe din piaţa telefoanelor inteligente.
Declinul produsului BlackBerry pare să fi început în 2009, susţin analiştii. Potrivit cifrelor de afaceri publicate de către compania RIM, în septembrie 2009, producătorul telefoanelor multifunctionale BlackBerry, Research in Motion a înregistrat în al doilea trimestru o scădere a produsului net cu 4%, la 475,6 milioane dolari.
Rezultatele, spun analiştii IT, au fost afectate de recesiune şi de concurenţa puternică din partea Apple.
Problemele tehnice încep să afecteze utilizatorii BlackBerry
BlackBerry se confruntă cu probleme legate de adaptarea la tendinţele pieţei dar în acelaşi timp are de înfruntat problemele interne legate de aspecte tehnice.
2010 aduce dificultăţi tehnice pentru Apple dar şi pentru RIM. Serviciile online furnizate prin BlackBerry au întâmpinat dificultăţi tehnice în mai multe rânduri.
Şi în 2011 utilizatorii BlackBerry au rămas din nou fără serviciile online, după ce compania RIM a declarat că ar fi rezolvat problema legată de accesarea serviciilor online ale telefonului.
Milioane de utilizatori BlackBerry au rămas fără acces la serviciile oferite de RIM după ce compania care produce dispozitivele s-a confruntat cu o problemă tehnică ce a afectat serviciile online pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
Potrivit cotidianului The Telegraph, timp de câteva minute bune posesorii de telefoane BlackBerry nu au mai reuşit să navigheze pe internet, să trimită mesaje instant, sau să acceseze căsuţa de e-mail.
Doar clienţii care au utilizat un server corporate au fost ocoliţi de această cădere de reţea.
Utilizatorii nemulţumiţi şi-au exprimat opinia pe reţeaua de socializare Twitter că vor renunţa la BlackBerry în favoarea unui iPhone sau un telefon cu Android.
Şi în România, serviciile online ale BlackBerry au fost inaccesibile timp de mai multe ore.
Compania RIM a fost criticată pentru modul în care a reacţionat public la toate aceste probleme. Scuzele din partea producătorului canadian au venit târziu, sporind nemulţumirea utilizatorilor de BlackBerry.
În urma problemelor din ultima perioadă, grupul canadian Research in Motion a ajuns la aproape jumătate din valoarea pe care o avea la Bursă la începutul anului.
Blackberry domină iPhone pe a doua cea mai mare piaţă de telefoane din lume
Potrivit Bloomberg, compania Apple, cel mai mare producător de telefonie inteligente din lume, are probleme cu vânzarea propriilor telefoane în India.
În această ţară piaţa de telefonie are 602 milioane de utilizatori activi.
Companiile Nokia şi RIM se situează pe primele locuri la vânzările de smartphone-uri în India, ţară în care se estimează că livrările vor creşte cu aproape 70% pe an, până în 2015.
Această performanţă ar urma să ajute cele două companii să compenseze pierderile cauzate de cota de piaţă din SUA şi Europa.
Potrivit Bloomberg, Apple deţine pe această piaţă 2,6% din vânzarile de telefoane inteligente în timp ce RIM deţine 15%.
Potrivit BBC, scăderea ar fi fost cauzată de vânzările slabe din Statele Unite.
RIM a anunţat că are pregătit un plan de reducere a cheltuielilor, printre care şi concedieri.