Android Market, "între libertate şi calitate"
Cu toate că sistemul de comercializare al aplicaţiilor pentru smartphone-uri al Google este mai apreciat de dezvoltatorii de aplicaţii, aceştia sunt de părere că se obţin mai greu bani din Android Market, potrivit BBC.
09 Mai 2011, 09:03
Când Google a decis să intre pe piaţa smartphone-urilor, a adus şi o filozofie nouă.
Dispozitivele sale Android au ajuns să fie tot ceea ce telefonul oferit de Apple, iPhone, nu a fost, potrivit BBC.
Producătorii de telefoane mobile ar fi putut folosi noul sistem de operare gratuit. În schimb, acestea ar crea zeci de telefoane pentru fiecare secţiune a pieţei.
Dar punctul forte al sistemului de operare Android din care ar fi ieşit bani sunt aplicaţiile.
Aici de asemenea, politica a fost una deschisă.
Apple îşi controlează propriul magazin de aplicaţii cu foarte multă stricteţe, verificând fiecare aplicaţie, respigându-le pe cele care nu se încadrează în regulile impuse.
În cazul Android Market, nu este aşa. Oricine a scris o aplicaţie o poate încărca spre vânzare. Programele calitative prosperă, iar cele proaste se pierd "în spaţiul cibernetic”.
La început, utilizatorii şi dezvoltatorii de aplicaţii au salutat abordarea simplă.
Cu toate acestea, unii au început să pună întrebarea dacă politica Google este cea mai bună modalitate de a gestiona piaţa de aplicaţii.
Pentru dezvoltatorii de aplicaţii, problema o reprezintă Android Market-ul, portalul de download pentru aplicaţii.
În Android Market nu există un control al calităţii
Foto: Reuters. |
"Oamenii se plâng de Apple deoarece are restricţii şi este nevoie de timp pentru că lucrurile să fie revizuite", a declarat Chris McClelland, directorul unei companii caredezvoltă aplicaţii pentru telefoane mobile.
"Android este foarte popular printre dezvoltatorii de aplicaţii. Aplicaţiile intră mai uşor în Android Market, dar este mai greu să obţii bani de pe platforma Android" a mai precizat acesta.
O altă critică la adresa Android Market este lipsa de control al calităţii.
"Există o mulţime de aplicaţii în Android Market care sunt fie imitaţii, fie înşelătorii", a precizat Chris McClelland.
Se prevede că cerinţa pentru aplicaţii plătite va creşte în anii următori, depăşind cifra de 8 miliarde de dolari în următorii 3 ani.
Dar rămâne de văzut ce procent din această sumă îi va reveni companiei Google prin sistemul său de vânzare de aplicaţii pentru telefoane mobile.