Un nou monopost Ferrari
Maşina de Formula 1 a constructorului italian a fost prezentată la Maranello.
Articol de Sorin Solomon, 28 Ianuarie 2010, 15:47
Scuderia Ferrari şi-a prezentat la Maranello, monopostul cu care Fernando Alonso şi Felipe Massa speră să triumfe în sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1.
Cei doi piloţi şi noua maşină trebuie să facă uitat sezonul trecut, unul dintre cele mai slabe din istoria echipei.
În 2009 Ferrari a câştigat o singură cursă şi a încheiat pe locul 4 în clasamentul constructorilor.
"Acest campionat este foarte important pentru noi. Avem doi noi piloţi, pentru că putem să vorbim de o nouă <<versiune a lui Felipe>>, după teribilul accident suferit anul trecut. Felipe are toate atuurile pentru a demonstra că est un pilot de succes, iar cariera sa întreruptă în Ungaria se poate relansa", a declarat Stefano Domenicali, managerul echipei.
Refăcut complet după accidentarea suferită în august 2009, Massa a vorbit despre momentul special pe care îl reprezintă festivitatea de lansare a unui nou monopost Ferrari.
"Este, fără dubii, o mare bucurie să iau parte la o nouă prezentare Ferrari, după ce am avut un an foarte dificil. Sunt mândru şi fericit şi simt că vreau să muncesc mai mult decât am făcut-o vreodată. Sunt încrezător în faptul că aceasta este o maşină competitivă şi că noi ne vom lupta pentru titlu, iar monopostul roşu va fi în pole-position", a afirmat brazilianul.
Fernando Alonso, dublul campion modial sosit în această iarnă în locul lui Kimi Raikkonen a declarat că "eu şi Felipe formăm o echipă foarte puternică şi sper că-i vom face pe suporterii noştri din toată lumea mândri să vadă această maşină câştigând titlul mondial".
Comparativ cu predecesoara sa, maşina botezată F10 este mai lungă, pentru a permite montarea unui rezervor mai mare, în condiţiile în care în acest an nu vor fi permise realimentările în timpul curselor.
De asemenea, radiatoarele laterale sunt ceva mai lungi şi mai înguste, suspensia spate şi compartimentul motorului au fost modificate, iar sistemul de frânare a fost reviziuit pentru a face faţă unui monopost mai greu.
Botul este un pic mai ascuţit şi mai ridicat decât la F60, pentru un flux aerodinamic mai bun.
Primele teste al noii maşini sunt programate, luni, la Valencia.