Raliul Dakar 2019, după primele cinci etape
Jumătatea Raliului Dakar 2019 este marcată cu o zi de pauză.
Articol de Alex Țențu, 12 Ianuarie 2019, 21:15
Jumătatea Raliului Dakar 2019 este marcată cu o zi de pauză. Concurenții au revenit în Arequipa, oraș situat la o altitudine de peste 2000 de metri. A doua localitate, ca populație, din Peru se află la aproximativ 100 de kilometri de Oceanul Pacific și la 400 de granița cu Bolivia.
Deși cea de-a noua sa participare a fost incertă până în ziua startului, din cauza unei fracturi de humerus, Emanuel Gyenes este unul dintre motocicliștii rămași în concurs. Mani se află pe locul 43 la general, pe 4 la clasa Maraton și pe doi la Malle Moto, competiție în care sunt luați în calcul doar participanții fără asistență din partea mecanicilor. Cu un KTM 450 Rally, sătmăreanul echipei Autonet este la 10 minute și 27 de secunde distanță de lider. Gyenes poate obține astfel prima victorie la această categorie, după ce, în trecut, s-a impus de două ori la Maraton. Pe prima poziție în întrecerea motocicletelor se află americanul Ricky Brabec, urmat, la mai puțin de un minut, de britanicul Sam Sunderland.
Nasser Al-Attiyah, din Qatar, conduce ierarhia auto, cu un avans de peste 24 de minute în raport cu Stephane Peterhansel. Spaniolul Nani Roma completează podiumul, în timp ce Sebastien Loeb este devansat cu 40 de minute, în urma numeroaselor incidente suferite.
Rușii domină și în acest an clasamentul camioanelor, cu Eduard Nikolaev, de la Kamaz, în frunte. La quad-uri, argentinieinii au acaparat podiumul, în timp ce la Side by Side-uri au mai rămas doar doi dintre cei 30 de piloți înscriși.
Până joi, atunci când este programată sosirea la Lima, competitorii mai au de parcurs 1444 de kilometri cronometrați. Inevitabil, au apărut și accidente. În cel mai grav a fost implicat pilotul de camion Andrey Karginov, care a călcat un spectator aflat într-o zonă nesecurizată. În urma acestui eveniment, rusul a fost eliminat din cursă, deoarece nu s-a oprit să ajute persoana rănită. Acest lucru este în antiteză cu regulile și, mai ales, cu spiritul Raliului Dakar.