Ordinele de echipă, admise din 2011 în Formula 1
Conducerea Federaţiei Internaţionale de Automobilism a decis să autorizeze ordinele de echipă în F1, în sezonul 2011. Alte decizii vizeaza reducerea consumului de carburant.
Articol de Ionuţ Dragu, 11 Decembrie 2010, 15:19
Consiliul Mondial al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) a decis, vineri, la Monte Carlo, să autorizeze pentru sezonul 2011 ordinele de echipă, interzise din 2002.
Potrivit AFP, FIA a anunţat că articolul 39.1 al regulamentului sportiv al Formulei 1, conform căruia erau interzise ordinele de echipă, a fost scos din regulament.
"Orice acţiune susceptibilă să aducă prejudiciu sportului" va rămâne, totuşi, sub spectrul unei pedepse, prin penalităţi sau amenzi, a reamintit Federaţia Internaţională.
Ordinele de echipă au făcut obiectul unei polemici în sezonul din acest an când Felipe Massa, aflat în frunte la Marele Premiu al Germaniei, l-a lăsat în faţă pe colegul său de la Ferrari, Fernando Alonso, după ce a primit indicaţii în acest sens.
FIA impune motoare "verzi" din 2013
Federaţia internaţională de automobilism (FIA), reunită la Monac, a mai hotărât ca din 2013 bolizii din Formula 1 să fie echipaţi cu motoare mai ecologice, care să consume cu 35 la sută mai puţină benzină.
De asemenea, motoarele bolizilor din Formula 1 vor trebui să dispună, între altele, şi de dispozitive de control al recuperării energiei.
Această "nouă specificaţie a motoarelor pentru 2013 subliniază angajamentul FIA de a lupta pentru dezvoltarea durabilă şi de a răspunde nevoilor industriei automobilului", a precizat consiliul mondial al automobilului.
Mai mult, FIA a decis să revizuiască şi cilindreea motoarelor, în jos. Astfel actualele motoare tip V8 de 2,4 litri, care consumă multă benzină, vor înlocuite în 2013 de motoare de 1,6 litri de 4 cilindri pentru a scădea considerabil consumul de carburant.
Potrivit federaţiei internaţionale, noile motoare din 2013 vor permite "reducerea cu 35 la sută a consumului de benzină", vor introduce "sisteme avansate de control şi recuperare a energiei", "menţinând în acelaşi timp nivelurile de performanţă actuale".
De aseemnea, prin noile măsuri luate de Federaţiei Internaţionale de Automobilism, fiecare pilot va avea la dispoziţie doar 5 motoare în timpul sezonului 2013, după care doar 4, faţă de 8 anul acesta.