Motorsport între Raliul Brașovului și Super Rally în București
În ultimul week-end de octombrie am avut parte de Raliul Brașovului, ultima etapă din Campionatul Național de Raliuri, o cursă care l-a avut în prim plan pe pilotul norvegian Mads Østberg, care a concurat alături de piloți recunoscuți în România și a reușit să câstige această etapă. În peisajul curselor auto urmează la finele acestei săptămâni ultima etapă de Super Rally, pe 4 noiembrie în centrul Bucureştiului, pe un circuit stradal în jurul Muzeului Naţional de Artă şi a Sălii Palatului. Emoții sunt și pentru cei din spatele proiectului Racing MIMI, deoarece o victorie la Bucureşti în Clasa 2A, poate aduce primul loc în clasament la final de sezon.
Articol de Bogdan Predescu, 01 Noiembrie 2023, 12:40
Aflat pentru a doua oară într-o competiție în țara noastră, norvegianul Mads Østberg a făcut pereche cu Sebastian Itu – campion național absolut în acest sezon alături de Simone Tempestini, și a câștigat clar ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri. Mads Østberg, campion mondial în WRC2, a concurat la volanul unui Citroën C3 Rally2 pus la dispoziție de DTO Rally Team. Echipajul s-a impus în toate cele 7 probe ale Raliului Brașovului, având în urma parcurgerii celor 120 km de probă specială un avantaj de aproximativ 5 minute.
În ierarhia finală la ediția a 52-a a TESS Rally Brașov primul loc a revenit așadar echipajului Mads Østberg și Sergiu-Sebastian Itu (pe un Citroën C3 Rally2), în timp ce poziția secundă, la final de etapă a revenit echipajului Andrei Gîrtofan / Doru Vraja, iar pe locul trei au terminat Dan Gîrtofan și Andrei Toderaș, cei ce au adus – în premieră pe probele brașovene – noul model Škoda Fabia RS Rally2.
Trecem și la ceea ce ne așteaptă la finele acestei săptămâni, alături de Racing MIMI, celebrul deja automobil de curse, susținut de echipa Engage Engineering. Pentru modelul MINI Cooper SE care stă la baza Racing MIMI, sezonul 2023 a marcat un program plin cu 12 curse în 4 campionate naţionale. În prim plan în acest an au fost participările în Campionatul Naţional de Super Rally, o competiţie spectaculoasă desfăşurată pe circuite stradale în şase oraşe din România. Mașina este pilotată de Horia Platona, cel care a reuşit 2 clasări pe locul trei în Clasa 2A, cea mai disputată din concurs dedicată tracţiunii faţă. Înainte de ultima etapă, echipajul Racing MIMI este pe locul 3 în clasă, iar o victorie la Bucureşti pe 4 noiembrie asigură automat şi victoria în clasamentul final.
Etapa de la Bucureşti este planificată pentru sâmbătă 4 noiembrie în centrul Capitalei, în jurul Muzeului Naţional de Artă şi a Sălii Palatului, un circuit stradal care promite să fie foarte spectaculos. Pentru ultima cursă, Racing MIMI a primit un ultim tratament de optimizare de masă ceea ce a dus la o reducere cu 30 de kg a greutății mașinii. În plus, pentru mai multă agilitate pe circuitele tehnice de Super Rally unde atingerea de jaloane poate genera penalizări, s-au eliminat pentru prima data oglinzile retrovizoare. Nu uităm că modelul MINI Cooper SE care stă la baza Racing MIMI, este singurul model de curse care are certificare ISO în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon pe tot ciclul de viaţă – cu până la două treimi mai mici faţă de un model MINI Cooper similar pe benzină.