Ghidul cumpărătorului auto Episodul 3: vizita în showroom
Piața auto din România a înregistrat valori istorice în luna februarie a acestui an.
Articol de Bogdan Predescu, 25 Martie 2016, 14:43
Piața auto din România a înregistrat valori istorice în luna februarie a acestui an, în condițiile în care livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele două luni, o creștere generală de 17,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2015.
Valorile anunțate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile confirmă că luna februarie din acest an este cea mai bună lună februarie din ultimii 7 ani (perioada 2010 – 2016). Însă în același timp au crescut în primele două luni din 2016 și importurile de autoturisme rulate cu un consistent procent de 11,1%, ceea ce ridică și raportul dintre autoturismele rulate și cele noi la 3,6 în favoarea parcului second-hand.
Noi continuăm să descoperim profilul cumparatorului de mașini, analizând piața de profil prin experiența celor care se află în reprezentanțele auto. Am ajuns astfel la Meridian Vest, acolo unde am stat de vorbă cu directorul de vânzări pentru modelele Dacia și Renault – Daniel Păduraru.
Astfel am aflat că de cele mai multe ori, clientul caută să descopere o ofertă interesantă plecând de la câteva repere importante precum motorizarea, siguranța și confortul pe care le oferă viitoarea mașină.
Fie că este vorba despre diesel sau benzină, cu putere mai mare sau mai mică, decizia se optimizează până la urmă, în funcție de preț și în funcție de necesitățile clientului. Test drive-ul din showroom este un element de asemenea foarte important. Prezentarea mașinii și test drive-ul sunt elementele cheie pentru o achiziție, fiind foarte important ca viitorul client să se simtă atras de ceea ce îi oferă mașina.
Clientul pornește de cele mai multe ori în căutarea unei mașini fără să aibă o țintă precisă, trecând pe la mai multe mărci și prin mai multe reprezentanțe. Astfel pe parcursul procesului de achiziție, opțiunile de căutare se modifică, iar clientul ajunge să învețe foarte mult pe parcurs.
Daniel Păduraru, director de vânzări la Meridian Vest ne-a mai spus că foarte rar clientul se îndreaptă spre un vehicul rulat, deoarece diferențele de preț nu sunt foarte mari. În general cei care cauta o mașină second-hand au o sumă mică de bani strânsă și nu mai au posibilități să caute o finanțare.
Sunt mulți clienți care își cumpără o mașină rulată fără să intre într-un showroom auto, crezând că nu au bani să cumpere o mașină nouă. Însă trebuie să ținem cont că mașina nouă îți oferă o siguranță, îți oferă o valoare de revânzare corectă, o valoarea de exploatare pe care o știi de la început și poate cel mai important, îți oferă o garanție.
Am vorbit cu Daniel Păduraru, director de vânzări la Meridian Vest și despre programul Rabla, un program de succes din punct de vedere al efectelor pe care le generează derularea acestuia, însă cu multe probleme din punct de vedere al perioadei în care se implementează, fiind multe luni care se pierd deoarece clientii nu cumpără în așteptarea acestui program.
Revenim la valorile anunțate de curând de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile și remarcăm că în top-ul mărcilor auto după primele două luni din acest an, pe pimul loc se află Dacia, cu 3.252 de unități vândute, urmată de Volkswagen, Skoda, Ford, Renault și Opel. Nimic nou raportat la ceea ce întâlnim și în trafic, doar că acolo ponderea mașinilor rulate este destul de mare pentru a remarca cu ușurință autoturismele noi.
În așteptarea programului Rabla 2016 vă dorim să vă cumpărați mașina de care aveți nevoie.