Aventuri romanesti in automobilism
Echipa DTO Rally a fost prezentă în perioada 7-10 Septembrie 2023 la Raliul Acropole, competiție organizată la cel mai înalt nivel în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. Acolo am avut două echipaje care au luat startul în „Raliul Zeilor” din Grecia, o cursă renumită pentru dificultatea sa, dar și pentru duritatea probelor speciale. La rândul lor, cei de la BMW se laudă cu proiectul Racing MIMI care a ajuns la maturitate după trei sezoane competiţionale complete. Ultima lună a marcat trei participări noi în competiţiile de Super Rally, Viteză în Coastă şi Campionatul Naţional de Vehicule Electrice, toate marcate de performanţe bune.
Articol de Bogdan Predescu, 19 Septembrie 2023, 09:29
Pentru Proiectul Racing MIMI în Campionatul Naţional de Super Rally, Horia Platona a reuşit să intre serios în luptă cu ceilalți concurenţi aflaţi în cursa pentru clasări cât mai bune în Clasa 2A (automobile cu tracţiune faţă). Finalul sezonului promite o luptă spectaculoasă, după ce tocmai am avut circuitele stradale de la Craiova, acolo unde pilotul bolidului Mini Cooper SE a prins podiumul, urmând ca totul să se decidă la Bucureşti, pe 7 octombrie.
Totodată, în Campionatul Naţional de Vehicule Eletrice, echipa a construit o tradiţie să participe cu piloţi invitaţi, de multe ori debutanţi. Chiar şi aşa Racing MIMI a demonstrat de fiecare dată un ritm bun şi s-a luptat pentru podium în toate clasamentele competiţiei. Aşa a fost cazul şi în etapa de la Râmnicu Vlâcea, din 25-27 august. Protagoniştii au fost doi tineri de 18 şi 19 ani, Armin şi David. Armin, la prima lui participare într-un concurs, a reuşit o clasare pe trei în clasa modelor electrice sub 250 CP, în timp ce David, care are deja o experienţă competiţională, a fost în luptă directă cu modele cu puteri de 2-3 ori mai mari şi în clasamentele Sport şi Open.
Ajungem și la echipa DTO Rally care a participat de curând la „Raliul Zeilor” din Grecia. Cristian Dolofan și Traian Pavel alături de Eugen Cărăgui și Robert Fus au concurat cu modele Citroën C3 Rally2 în cadrul categoriei RC2, unde un număr de 34 de echipaje s-au aliniat la start. Raliul Acropole a programat 15 probe speciale în centrul Greciei, cu multiple provocări noi pentru echipaje: drumuri cu noroi sau treceri prin apă după ploile abundente din zilele precedente cursei, probe speciale lungi și cu o suprafață dură de concurs.
Cristian Dolofan și Traian Pavel au încheiat Raliul pe locul 29 în clasamentul general, în timp ce în categoria RC2, dedicată modelelor Rally2, echipajul a ocupat locul 12. Din păcate, Eugen Cărăgui și Robert Fus au avut parte de un final nedorit, după ce o problemă tehnică cu alimentarea mașinii de concurs i-a obligat pe cei doi să se oprească înaintea probelor de duminică, când erau pe cale să încheie pe locul 11 în clasamentul RC2.