Vrei să te invit la masă la mall ?
România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creşterii, dar şi al potenţialului de creştere din sectorul Food & Beverage.
Articol de Florin Lepădatu, 07 Iulie 2017, 07:43
România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creşterii, dar şi al potenţialului de creştere din sectorul Food & Beverage, incluzând aici consumul din restaurante, unităţi fast-food, cafenele, ceainării şi gelaterii, conform unui studiu remis Agerpres.
În Europa, anul trecut au fost cheltuiţi echivalentul a 796 miliarde de euro în sectorul F&B, în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al pieţei din ultimul deceniu a fost de 4,2 % pe an.
Pentru următorii 10 ani (2017- 2026) este estimat un ritm mediu de creştere de 4,9 % pe an.
Spania, Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa au fost cele mai mari cinci pieţe de F&B în 2016, în condiţiile în care în Spania, liderul pieţei de profil la nivel european, piaţa a atins nivelul de 120 miliarde euro, reprezentând 15 % din consumul la nivel european.
Pe de altă parte, pieţele din centrul şi estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia şi Ucraina, au avut şi îşi vor păstra un ritm de creştere peste media europeană, conform studiului Cushman & Wakefield.
România s-a clasat pe locul al doilea în funcţie de ritmul de creştere din ultimii zece ani, estimat la 7,2 % pe an, şi se află pe aceeaşi poziţie şi în funcţie de potenţialul de creştere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8 % pe an.
"Lumea modernă, incluzând aici şi România, trece printr-o schimbare semnificativă de paradigmă.
Dacă în urmă cu câţiva ani, obişnuiam să cumpărăm haine din oraş sau mall şi să mâncăm acasă, în ultima perioadă am început să cumpărăm diverse lucruri, inclusiv haine, online şi să ieşim pentru a lua masa în oraş sau la mall.
În pieţe dinamice, precum România, cu o creştere economică record şi un avans al salariilor de peste 10 % pe an, aceste tendinţe sunt rapid îmbrăţişate de consumatorii tineri, iar operatorii de restaurante şi cafenele beneficiază de acest context pozitiv", a declarat Cristi Moga, Research Consultant C&W Echinox.