"Vinerea neagră" aduce încasări record pentru comercianţi
În Ziua reducerilor, Black Friday, unele magazinele, mai ales cele de electronice şi electrocasnice, raportează încasări şi de 10 ori mai mari
Articol de Daniel Neguţ, 22 Noiembrie 2013, 18:57
Ziua reducerilor, Black Friday, a adus deja încasări cu mult peste media unei zile obişnuite.
Unele magazinele, mai ales cele de electronice şi electrocasnice, raportează încasări şi de 10 ori mai mari, în vreme ce comercianţii de pe internet vorbesc de vânzări aproape duble.
Spre deosebire de Statele Unite, de unde a fost importat conceptul, în România magazinele anunţă că extind perioada de reduceri, după caz, între trei şi 11 zile.
Comerţul online a înregistrat vineri volumul de tranzacţionare din întregul weekend al perioadei similare de anul trecut.
"La ora 8:00, când am scos noi ultimele date, numărul tranzacţiilor crescuse deja cu 38% faţă de tranzacţiile înregistrate săptămâna trecută, vineri.
"Faţa de Black Friday din 2012, numărul tranzacţiilor a înregistrat o evoluţie de 137% până în acest moment", a declarat specialistul în marketing şi comunicare la un integrator de plăţi online, Manuela Stoica.
Unii "au furat" startul la Black Friday
Unele magazine online şi-au vândut produsele la preţ redus încă de la începutul acestei luni.
"Există şi un magazine online care au avut promoţii de plăţi Black Friday toată luna noiembrie.
"Practic în fiecare zi pe o anumită categorie de produse. Acelaşi magazin online a reluat fiecare promoţie şi astăzi", a mai spus Manuela Stoica.
Unele dintre marile reţele comerciale au raportat deja estimări privind încasări record.
"Estimările retalilerilor sunt optimiste. Vânzări de 8-10 ori mai mari decât în perioada obişnuită pe fondul unor reduceri de preţuri de 10 până chiar la 90%", susţine jurnalistul de specialitate, Cristi Bădescu.
Cristi Bădescu mai spune că unele magazine vor prelungi perioada reducerilor chiar şi cu 11 zile.