Vaslui: Campanie de informare şi educare despre impactul pe care consumul de alcoolul îl are asupra sănătăţii
Specialiștii vor realiza diferite acțiuni publice în care vor sublinia efectele consumului de alcool asupra sănătății.
Articol de Alina Darie, Vaslui, 07 Iunie 2024, 14:37
O amplă campanie de informare şi educare despre impactul negativ pe care consumul de alcoolul îl are asupra sănătăţii se desfăşoară luna aceasta în Vaslui.
Judeţul este unul în care nunărul pacienţilor cu afecţiuni cauzate de consumul exagerat de alcool este mare, iar specialiştii lansează frecvent apeluri publice pe această temă.
Specialiștii vor realiza diferite acțiuni publice în care vor sublinia efectele consumului de alcool asupra sănătății.
Valerica Copzaru, Centrul Antidrog Vaslui: Alcoolul nu este nici necesar, nici util organismului, ci, din contra, organismul cheltuie o calitate foarte mare de energie pentru a metaboliza această substanță. Alcoolul produce modificări la nivelul mușchiului cardiac, producând o boală numită cardiomiopatie.
Adolescenții și tinerii, îndeosebi, sunt vizați de campanie împotriva consumului de alcool. În mediul rural, mai ales, autoritățile locale și profesorii sunt îndemnați să se alăture campaniei și să găsească alternative pentru ca tinerii să nu mai fie nevoiți să stea mereu în barurile din sat.
Într-una din comunele arondate municipiului Vaslui, de pildă, un profesor a adus la căminul cultural mese de tenis pentru ca tinerii să vadă beneficiile sportului și să renunțe la consumul de alcool.
Profesorul Andrei Bahnat: Tineretul dacă nu avea pur și simplu ce să facă la țară, se adunau la un bar, se apucau de băuturi alcoolice, certuri, ș.a.m.d.
-: Am dat câte o masă de tenis și am început să venim în fiecare zi.
Prin campania intitulată "Alcoolul te face să-ți pierzi simțurile, nu problemele" se urmărește, în principal, creșterea vigilenței, responsabilității personale și sociale în ceea ce privește efectele nocive ale consumului de alcool, susțin reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Vaslui.