Valabilitatea documentelor pe perioada stării de urgență
Mai multe tipuri de documente își păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență.
Articol de Florin Lepădatu, 27 Aprilie 2020, 09:19
Mai multe tipuri de documente își păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență, în contextul în care o mare parte din instituțiile statului și-au limitat interacțiunea directă cu populația și altele au decis să o suspende.
Pe site-ul Ministerului de Interne poate fi găsită lista cu aceste documente.
Reporter Mihaela Dumitrescu - "În această categorie intră, de exemplu, cărțile de identitate și vizele de flotant.
Valabilitatea lor se prelungește până la încetarea Stării de Urgență și sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României.
Veți avea la dispoziție 90 de zile pentru preschimbarea actelor după încetarea Stării de Urgență.
În situații excepționale, cum ar fi pierderea furtul sau distrugerea actului de identitate, puteți solicita eliberarea unui nou document numai cu programare telefonică în prealabil.
Tot până la încetarea Stării de Urgență se prelungește și valabilitatea permiselor de conducere românești, a autorizațiilor de circulație provizorie și a dovezilor înlocuitoare pentru certificate de înmatriculare și permise.
Dovezile sunt valabile până la primirea prin poștă a actelor respective.
Nu intră în această categorie dovada care înlocuiește permisul în cazul unor abateri la regimul circulației.
De asemenea, cazierul judiciar sau adeverința de integritate comportamentală pot fi emise și se eliberează pe perioada Stării de Urgență doar pentru motive temeinic fundamentate; de exemplu, dosare de concurs pentru angajare sau licitație.
Şi în acest caz, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online, informează Rador.