Unele primării au amânat începerea încasării taxelor
În Bucureşti, colectarea taxelor şi impozitelor locale pentru 2015 a început fără probleme.
Articol de Radiojurnal, 05 Ianuarie 2015, 14:56
Mai multe primării din ţară au amânat termenul de la care încasează impozitele locale pentru 2015, deşi astăzi este prima zi lucrătoare din an, iar în mod tradiţional, mulţi români vor să-şi achite cât mai repede aceste obligaţii şi să beneficieze de reducerile acordate pentru plata integrală, de până la 10%.
La Reşiţa şi la Vaslui, autorităţile locale au anunţat că programul pentru încasarea impozitelor va începe de miercuri, 7 ianuarie.
La Galaţi, însă, câteva zeci de locuitori ai municipiului au plecat nemulţumiţi de la sediul Direcţiei de Impozite şi Taxe, transmite corespondentul RRA Maria Măndiţă, după ce au aflat că sistemul informatic nu va fi funcţional până săptămâna viitoare. Dezamăgiţi să afle că Direcţia de Taxe şi Impozite Locale a Primăriei Galaţi nu are în această săptămână program cu publicul, gălăţenii conştiincioşi care au dorit să îşi achite taxele şi impozitele locale încă din prima zi de lucru a bugetarilor au fost nevoiţi să plece acasă.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, explică motivul pentru care în această săptămână nu se încasează taxe şi impozite locale. "Aşa se întâmplă în fiecare an, pentru că se pregăteşte programul informatic, se pregătesc legăturile cu Trezoreria Statului şi se aranjează toate lucrurile în aşa fel încât la momentul deschiderii ghişeelor să nu existe probleme nici informatice, nici organizatorice", a declarat Emanuela Turcu.
Cât îi priveşte pe cei care au de achitat amenzi sau alte obligaţii fiscale într-un termen limită, ei pot face acest lucru achitând sumele prin poştă, a adăugat reprezentantul Primăriei Galaţi.
În Bucureşti, colectarea taxelor şi impozitelor locale pentru 2015 a început fără probleme, transmite reporterul Atena Teognoste, iar în sectorul 3, prin sistemul de plată online, s-au făcut deja încasări mult mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, spune Iulian Ilie, care conduce direcţia specializată a Primăriei.
"Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 3 a pus în funcţiune sistemul de plată online începând cu data de 1 ianuarie. În perioada 1 ianuarie - 5 ianuarie 2015 au fost efectuate un număr de 336 de plăţi online în valoare totală de 65.000 de lei.
"Faţă de anul trecut, nivelul plăţilor, ca volum de plată, s-a triplat, iar ca număr de plătitori, s-a dublat. Programul de lucru este de la 8:30 la 16:30 în fiecare zi, contribuabilii sectorului 3 putând efectua plăţi atât la sediile noastre, cât şi la orice oficiu poştal sau agenţie CEC situată pe raza sectorului 3", a declarat Iulian Ilie.
La Ploieşti, autorităţile locale au diversificat modalităţile prin care contribuabilii îşi pot achita aceste datorii.
Corespondentul RRA Simona Uţă transmite că pe lângă ghişeele de la sediul Direcţiei de Taxe şi Impozite sau plata online,
Primăria oferă posibilitatea ca ploieştenii să facă aceste plăţi la 60 de info-chioşcuri din oraş şi a format echipe de funcţionari care merg chiar la domiciliul persoanelor în vârstă sau care nu se pot deplasa.
Anul trecut, gradul de colectare a taxelor şi impozitelor locale la Ploieşti a fost de 97%.