Un constructor din România a depus singura ofertă pentru lucrările de consolidare a Pasajului şi planșeului de la Piaţa Unirii
Planșeul de beton construit în 1934 peste Dâmbovița este placa pe care stă o parte din Piața Unirii, zona centrală a Capitalei.
Articol de Alex Lancuzov, 13 Iulie 2023, 13:41
Pas important pentru consolidarea planșeului peste Dâmbovița din Piața Unirii și a pasajului subteran, una dintre urgențele Capitalei în zona de infrastructură.
Un constructor din România a depus singura ofertă pentru această lucrare majoră, care va fi una dintre cele mai complicate în următorii ani.
Planșeul de beton construit în 1934 peste Dâmbovița este placa pe care stă o parte din Piața Unirii, zona centrală a Capitalei.
Expertiza tehnică a arătat o stare necorespunzătoare, cu risc de prăbușire dacă nu se fac lucrări, fie o reparație capitală, fie o înlocuire totală a planșeului.
Violeta Boerescu este purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 4.
Violeta Boerescu: Pasajul Unirii și planșeul Unirii se află în administrarea Sectorului 4. Ambele obiective de infrastructură se află în starea tehnică patru, nesatisfăcătoare. Conform expertizelor această stare tehnică patru necesită lucrări de consolidare ce trebuie efectuate de îndată.
Pe lângă soluția de circulație, închidere totală sau parțială la Piața Unirii și a pasajului subteran, proiectul trebuie să țină cont și de noua linie de tramvai care va trece prin Piața Unirii, spune primarul general Nicușor Dan.
Nicuşor Dan: Trei lucruri de care trebuie să ținem cont. Pe de o parte, este starea plașeului, pe de altă parte, este punctul de vedere al operatorului de apă Apele Române, ei sunt cei care trebuie să avizeze soluția definitivă, și, în al treiea rând, avem atribuit deja studiul de fezabilitate pentru a aduce tramvaiul prin laturile Pieței Unirii, ca să facem niște diagonale.
Pentru contractul de aproximativ 800 de milioane de lei, Guvernul asigură finanțare prin Programul "Anghel Saligny", iar etapa de proiectare și lucrările efective vor dura 3 ani.