Transportatorii români salută decizia guvernului german
Guvernul german a decis să suspende temporar noul salariu minim pentru transportatorii care traversează această țară și care viza în special șoferii din Europa de Est.
Articol de Alex Lancuzov, 30 Ianuarie 2015, 16:04
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România salută decizia guvernului German care a suspendat astăzi noul salariu minim pentru operatorii rutieri în tranzit şi consideră că este un prim pas spre soluţionarea unei probleme care afectează activitatea transportatorilor din toată Europa de Est.
De la 1 ianuarie Guvernul German a aplicat o lege care stabilește un salariu minim brut de 8,5 euro pe oră inclusiv pentru șoferii profesioniști străini care efectuează transport de persoane sau mărfuri pe rețeaua rutieră din Germania.
Astfel pentru fiecare oră lucrată de un șofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – și nu cel din România.
Amenda pentru nerespectarea salariului minim în Germania poate ajunge până la 500.000 Euro mai arată UNTRR.
Potrivit unei informări de la Uniunea Internațională a Transportatorilor Rutieri operațiunile de transport spre și din Germania nu sunt incluse în această suspendare.
Libera circulație a mărfurilor și serviciilor este unul dintre succesele proiectului european, contribuind la construirea pieței interne de care beneficiază în prezent cetățenii și societățile comerciale europene și care se află în centrul politicii Uniunii Europene.
Piața internă actuală facilitează comerțul cu produse în statele membre, cu o populație totală de peste 490 de milioane de locuitori.
Aproximativ 75 % din schimburile comerciale din interiorul Uniunii Europene sunt reprezentate de mărfuri.
Din punct de vedere juridic, libera circulație a mărfurilor a reprezentat un element-cheie al creării și dezvoltării pieței interne. Este una dintre libertățile economice stabilite prin Tratatul CE.
Articolele 28-30 din Tratatul CE definesc domeniul de aplicare și conținutul principiului prin interzicerea restricțiilor nejustificate împotriva comerțului din interiorul Uniunii Europene.
În prezent, serviciile Comisiei Europene (CE) au lansat o investigație detaliată cu privire la noua lege germană și sunt în curs de inițiere, foarte curând, a procedurii de pre-infringement (EU Pilot).
CE a solicitat autorităților germane clarificări în legătură cu obiectivele, temeiul juridic și mecanismele de punere în aplicare a acestor dispoziții naționale în transportul internațional mai arată UNTRR.