"Toţi furnizorii de servicii din România, obligaţi să preia apelurile telefonice prin operator uman în cinci minute de la iniţiere"
Potrivit unui proiect adoptat astăzi de Senat, nerespectarea legii se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei.
Articol de Petruţa Dinu, 03 Mai 2023, 13:38
Toţi furnizorii de servicii din România, de la domeniul bancar la reţele de comunicaţii, spitale şi autorităţi publice vor fi obligaţi să preia apelurile telefonice, prin operator uman, în cel mult cinci minute de la iniţierea acestora de către clienţi.
Potrivit unui proiect adoptat astăzi de Senat, nerespectarea legii se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei.
Până în prezent, legea nu specifică o marjă de timp în care aceste apeluri ar putea fi preluate.
Aşadar, măsura votată de senatori va economisi timp şi va ajuta la soluţionarea problemelor reclamate de consumatori, spunea iniţiatorul proiectului, senatorul USR, Vlad Sergiu Cosmin:
Vlad Sergiu Cosmin: Știu că multe companii au adoptat deja de ceva timp folosirea inteligenței artificiale. Acel robot care te ghidează printr-un labirint de întrebări și taste apăsate pentru a-ți furniza informațiile necesare. Însă pentru anumite categorii de cetățeni acest proces poate ridica dificultăți, iar paleta de informații pe care le poate genera robotul este destul de restrânsă. De aceea, folosirea robotului nu este tot timpul o opțiune. Sunt situații de urgență în care trebuie să vorbești cu o persoană care îți poate furniza informațiile necesare prompt. De aceea avem nevoie de această intervenție legislativă.
Proiectul de lege va fi trimis Camerei Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.