Termen -Limită pentru semnarea contractului de lărgire a Centurii București
Articol de Alex Lancuzov, 14 Februarie 2020, 10:51
Termen -Limită pentru semnarea contractului de lărgire a Centurii București între Autostrada Soarelui și DN 2 care cuprinde și pasajul suprateran de la Cernica
Contractul pentru modernizarea unui segment de 12 kilometri de pe Centura București ar urma să fie semnat, astăzi, la termenul-limită pe care Compania de Drumuri l-a acordat constructorului din Italia. Mai exact, este tronsonul cuprins între Drumul Național 2 (Afumați km. 12) și intersecția cu A 2 Autostrada Soarelui km. 23 unde primele lucrări de lărgire au început în 2014 dar au fost oprite după doar un an, la insolvența constructorului și la un stadiu fizic de aprox. 7 %. Modernizarea acestui segment costă peste 300 milioane de lei, are o durată de execuție de 15 luni și cuprinde și construirea pasajului suprateran de la Cernica, a explicat pentru RRA, Otilia Dragomirescu, director de proiect, Compania de Drumuri : ,,Proiectarea este finalizată, sunt realizate și exproprierile iar după semnarea contractului vom putea emite ordinul de începere. Constructorul trebuie să depună și garanția de bună execuție. Nu puteam continua lucrările în regie proprie pentru că este un proiect cu finanțare europeană”. La Cernica, Centura București intersectează DJ 301 și o arteră secundară din orașul Pantelimon care, în 2013 a fost închisă pentru a reduce aglomerația. În 2013, la aplicarea restricției, s-a spus că măsura va fi temporară până la finalizarea pasajului... Pentru 2020, acest proiect primește un buget de 98 milioane de lei.
Centura București are o lungime de 72 de km. din care doar 30 de kilometri sunt lărgiți la 4 benzi. Singura intersecție de pe Centură care rămâne fără contract semnat este cea de la Glina, în zona de sud, la intersecția cu Splaiul Unirii.