Telemedicină ad-hoc, pe perioada stării de urgență
Medicii de la Policlinica Bistrița vor recurge la modalități deja cunoscute prin care se pot trimite documente și se pot vizualiza imagini.
Articol de Cristiana Sabău, Bistriţa-Năsăud, 20 Mai 2020, 13:08
Serviciile medicale și farmaceutice vor fi acordate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate până la sfârșitul lunii viitoare fără să fie necesară utilizarea cardului de sănătate.
Autoritățile anunță că va fi menținută această reglementare până la 30 septembrie pentru serviciile acordate în medicina primară și ambulatoriul de specialitate.
În lipsa unei platforme de medicină la distanță, medicii de la Policlinica Bistrița vor recurge la modalități deja cunoscute prin care se pot trimite documente și se pot vizualiza imagini.
Medicii de la Policlinica Bistrița au practicat și în perioada stării de urgență telemedicina.
Dr. Ștefan Pop, coordonatorul ambulatoriului de specialitate al Spitalului Județean: Pe perioada stării de urgență am făcut-o cu bunăvoința și ajutorul medicilor, cu numerele lor personale. Nu eram pregătiți, nu aveam o platformă - și nu cred că este vreun spital în România care să fi avut o platformă de telemedicină gata funcțională.
Reporter: Între timp s-a prelungit perioada în care se pot face consultații la distanță și nu este nevoie de validarea acestora prin cardul de sănătate.
Dr. Ştefan Pop: Pentru noi, ceea ce am văzut că funcționează - deja avem experienţa de aproape două luni de telemedicină ad-hoc - sunt telefoanele inteligente. Un telefon inteligent cu un ecran măricel ne poate fi de folos, cel puţin în această situaţie, ca să facem activitatea noastră la distanţă. Adică să putem să trimitem documente, să putem să primim documente, poze, să putem eventual face chiar şi o conferinţă video.
Reporter: Pacienţii care trebuie neapărat să fie văzuţi de un medic sunt sfătuiţi să se programeze în prealabil.
(RS)