Tel Verde, inuagurat în cadrul "Săptămânii pacienţilor"
Este pentru prima oară în România când Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice organizează "Săptămâna pacienţilor".
Articol de Marilena Frâncu, 11 Martie 2013, 13:59
Cardul de sănătate, accesul pacienţilor la serviciile medicale, protecţia socială a pacienţilor sau dreptul pacienţilor români de a se trata în clinicile din străinătate sunt câteva dintre subiectele ce vor fi discutate în cadrul "Săptămânii pacienţilor", ce include şi o campanie de informare medicală pentru populaţie.
Tot astăzi se lansează "Telefonul pacientului", un alt proiect al Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România.
Este pentru prima oară în România când Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice organizează "Săptămâna pacienţilor".
Pe lângă campania de informare, vor avea loc dezbateri cu medicii şi studenţii de la universităţile de medicină, iar mâine se va deschide Forumul Naţional al Asociaţiilor de Pacienţi, unde peste 150 de reprezentanţi ai celor 12 organizaţii membre se vor afla faţă în faţă cu autorităţile, pentru a le adresa întrebări şi a afla ce urmează să se întâmpla în sistemul de sănătate.
De asemenea, timp de o săptămână, pacienţii vor putea afla mai multe despre drepturile pe care le au ca asiguraţi.
Amintim dreptul de a-şi alege medicul, dreptul la controale medicale periodice, dreptul la demnitate, la intimitate şi la respectarea vieţii private, dreptul de a obţine o altă opinie medicală sau dreptul de a refuza o intervenţie medicală prin asumarea în scris şi răspunderea pentru decizia sa.
Campania de informare va cuprinde difuzarea unui pliant în spitalele din toată ţară, care va curpinde toate aceste aspecte, dar şi alte teme de interes.
Telefonul pacientului - 0.800.800.242, lansat astăzi - este un număr apelabil gratuit din orice reţea de telefonie şi el reprezintă o cale accesibilă pacienţilor de semnalare rapidă a încălcărilor grave de drepturi în sistemul sanitar şi în domeniul protecţiei sociale.
Un operator va răspunde în fiecare zi, timp de opt ore, la toate apelurile şi va prelua mesajele.
Problemele semnalate vor fi verificate, documentate în măsura posibilităţilor, iar apoi Coaliţia va direcţiona aceste semnalări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi va monitoriza modul în care se răspunde acestor probleme.
Totodată, problemele înregistrate vor fi curprinde sub forma unor rapoarte de monitorizare a drepturilor pacienţilor, care vor fi făcute publice cel mai probabil semestrial.
Radio România este partener media al manifestării intitulate "Săptămâna pacienţilor".