Sumele platite pentru serviciile turistice în Turcia "nu pot fi returnate"
Unele agenţii au oferit sprijin turiştilor prin înfiinţarea unor linii telefonice non-stop sau renunţarea la anumite taxe.
Articol de Radiojurnal, 22 Iulie 2016, 13:53
Cursele aeriene către staţiunile turistice din Turcia se desfăşoară conform programului estival stabilit pentru acest an, anunţă operatorii de turism din România.
Unele agenţii au oferit sprijin turiştilor prin înfiinţarea unor linii telefonice non-stop sau renunţarea la anumite taxe.
Cu toate acestea, agenţiile de turism precizează că sumele achitate pentru serviciile turistice nu mai pot fi returnate, după cum transmite redactorul Florentina Varga.
Redactor: Anunţarea stării de urgenţă în Turcia nu restriţionează libertatea de circulaţie a populaţiei sau a turiştilor, potrivit ultimelor informări.
Anca Nedea, preşedinte Autoritatea Naţională pentru Turism: Starea de urgenţă nu va afecta în niciun fel desfăşurarea turismului. Nu există garanţii, dar vreau să spun că aceste garanţii nu pot fi oferite nicăieri în lume.
Redactor: Situaţia din Turcia nu poate fi considerată forţă majoră, în consecinţă pentru retrageri agenţia de turism trebuie să aplice clauza corespunzătoare contractului încheiat cu fiecare turist.
Remus Vişan, manager al Agenţiei de turism on-line şi membru ANAT: Dacă s-a achitat un avans nu are cum să îşi recupereze acel avans, care este deja plătit operatorilor, hotelierilor din Turcia. Deci noi, ca agenţii în România în momentul în care încasăm bani de la turiştii noştri, îi achităm imediat la partenerii din Turcia şi noi nu vom recupera aceşti bani. Deci nu avem cum să îi dăm înapoi.