Studiu: Doi din trei români utilizează cel puţin un serviciu digital
Articol de Mira Gomboş, 16 Iunie 2020, 18:50
Doi din trei consumatori români utilizează cel puțin un serviciu digital, iar peste 60% folosesc telefonul mobil ca principal dispozitiv pentru a accesa acest tip de servicii, relevă datele unui sondaj publicat astăzi de firma de consultanță McKinsey & Company.
Numărul serviciilor accesate digital s-a dublat în perioada carantinei instituită din cauza pandemiei de coronavirus, iar în ceea ce privește tipurile la care consumatorii români au record cele bancare și de telecomunicații au fost cele mai folosite.
Astfel, 38% dintre cetățeni au declarat că au utilizat cel puțin un serviciu digital din aceste două sectoare în timpul perioadei de carantină, în timp ce 19 procente au început să le folosească odată cu restricțiile impuse de pandemie.
Potrivit studiului realizat de McKinsey & Company, creșterea utilizării serviciilor digitale este semnificativă pentru toate categoriile de vârstă și pentru toate regiunile geografice, iar rata a crescut la 76% față de perioada de început a carantinei.
În privința dispozitivelor folosite pentru accesarea serviciilor digitale, telefoanele mobile sunt cele mai populare printre români.
Cercetarea mai relevă că în țara noastră există un potențial semnificativ de creștere a utilizării serviciilor digitale mai ales în domeniul bancar și al asigurărilor, în sectorul public, dar și al utilităților și produselor de băcănie.
(PH)