STS face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de administrator al Serviciului de urgenţă, face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe.
Articol de Florin Lepădatu, 20 Martie 2020, 15:57
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de administrator al Serviciului de urgenţă, face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe, iar pentru a solicita informaţii despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE - 0800.800.358 (0800.800.FLU), se arată într-un comunicat de presă.
STS a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar şi în condiţii de supraaglomerare.
În perioada 25 februarie - 18 martie a.c., operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19.
În foarte multe cazuri, cetăţenii au sunat la numărul unic de urgenţă 112 pentru a afla informaţii despre coronavirus, fără a avea urgenţe reale.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus.
Modul de lucru în situaţia în care se primeşte un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situaţia prezentată de apelant.
Astfel, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome specifice sunt direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorităţi sunt direcţionate către Poliţie, iar pentru cele de informare apelanţii sunt sfătuiţi să sune la numărul de telefon TelVerde - 0800.800.358.
Reamintim faptul că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancţionează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei.