Starea de alertă din Sectorul 1 s-a încheiat. Ce urmează
Reacții, primarul sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand și firma de salubritate Romprest.
23 August 2021, 20:39
Starea de alertă instituită în Sectorul 1 din Capitală, în urmă cu o lună, din cauza crizei gunoiului, nu se mai prelungește.
Prefectul de Bucureşti nu a fost de acord cu decizia Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă Sector 1 de prelungire a stării de alertă, deoarece a considerat că situaţia este bună.
Alin Stoica: În urma informațiilor pe care le-am primit de la Garda de Mediu, Direcția de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti și Agenția pentru Protecția Mediului Bucureşti, situația salubrizării în Sectorul 1 este, în acest moment, bună și nu se impune prelungirea stării de alertă. În același timp, am avut și o discuție cu Primăria Sectorului1 și cu Romprest și urmează ca în două zile să se prezinte împreună cu un plan care să asigure continuitatea serviciilor de salubrizare pe termen lung; și sper că ambele părți vor fi conștiente de importanța pe care acest lucru o are pentru cetățenii Sectorului 1 și vor veni împreună cu această soluție.
Realizator: În timpul stării de alertă, Primăria Sectorului 1 a angajat şi alte firme de salubritate, dar, în condiţiile în care starea de alertă nu se mai prelungeşte, tot firma Romprest, cu care Primăria Sectorului 1 este în conflict, va trebui să facă salubrizarea în sector.
Primarul sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand, susţine că la întâlnirea "în trei" de la Prefectură, reprezentanţii Romprest au dat asigurări că nu mai şantajează autoritatea locală şi că poate asigura continuitatea serviciului public de salubrizare aşa cum prevede legea salubrizării şi regulamentul municipal de salubrizare.
Avocatul Romprest, Iancu Toader, a susţinut, la rândul său, că, după încetarea stării de alertă, compania de salubrizare va face curăţenie în Sectorul 1 aşa cum a făcut până în urmă cu 11 luni, atunci când a izbucnit conflictul cu primarul Clotilde Armand, care a refuzat să mai plătească pentru unele servicii pe care Romprest nu le-ar fi onorat.
Avocatul a insistat că Primăria trebuie să plătească companiei Romprest datoriile acumulate.
Iancu Toader: Nu mai există, din punctul nostru de vedere, așa cum nu au fost niciodată, temeiuri pentru a se institui o astfel de măsură. Vrem să arătăm de fapt că ar trebui să înceteze, Romprest să își reintre în drepturi și, așa cum s-a instituit în acordul inițial, în 24 iulie, dacă nu mă înșel, un paragraf care condiționa, de fapt, această prestare a serviciului, cu asigurarea continuității lui de către operatorul delegat Romprest. Datoriile, evident, vor trebui achitate, noi avem proceduri judiciare pe rol, vom continua procedura de executare silită.
(RS)