Şosele fără contracte de deszăpezire
Operatorii implicaţi în de deszăpezire au fost dotaţi cu telefoane inteligente iar utilajele au sisteme GPS, dar nu toate şoselele din jurul Capitalei au contracte de dezăpezire.
Articol de Alex Lancuzov, 21 Noiembrie 2012, 15:07
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti care asigură întreţinerea celor mai importante artere din zona capitalei a precizat miercuri stadiul măsurilor pentru deszăpezirea din această iarnă.
Spre deosebire de anii trecuţi atunci când avertizările de viscol puternic ajungeau la Comandamentul de Iarnă prea târziu pentru a se închide preventiv drumurile în prezent aceste informări se vor emite cu cel puţin 4 ore în avans.
Şi echiparea drumarilor a fost îmbunătăţită, operatorii implicaţi în activitatea de deszăpezire au fost dotaţi cu telefoane inteligente iar utilajele au şi sisteme de localizare GPS.
Radu Munteanu şef serviciu întreţinere Regionala Bucureşti a declarat pentru RRA că nu toate şoselele au contracte de deszăpezire semnate.
Din cauza ofertantului care s-a retras în timpul procedurii de licitaţie, pentru DN 1 Bucureşti –Ciolpani, Centura Bucureşti între A 1 şi DN 3 Pantelimon, DN 2 Bucureşti –Urziceni, DN 2 A Urziceni –Slobozia, DN 1 A Bucureşti - Buftea –Butimanu şi DN 7 Bucureşti -Găeşti nu există un operator dar CNADNR-ul estimează că vineri ar putea fi desemnată firma care să asigure întreţinerea pe timp de iarnă.
În privinţa stocurilor de materiale antiderapante (sare nisip şi clorură de calciu), normativul prevede ca până la 1 decembrie să fie disponibil un procent de 50 % din cele 250 de mii tone de sare şi 300 mii de tone nisip necesare la nivel naţional.
CNADNR are 300 de districte şi pentru această iarnă estimează că aproximativ 2000 de utilaje vor fi operaţionale pe autostrăzi şi drumurile naţionale.
Audio: Radu Munteanu şef serviciu întreţinere Regionala Bucureşti.