Şoferii ar putea plăti o taxă pentru accesul pe A1 şi A2
Firma care va câştiga dreptul de concesiune pentru centura de sud a capitalei va opera şi autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa, putând aplica o taxă de utilizare.
Articol de Alex Lancuzov, 12 Martie 2014, 14:40
Constructorul care va obţine dreptul de concesiune pentru Centura de sud a Capitalei va primi tot în concesiune şi autostrăzile A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti- Constanţa.
Constructorul care va câştiga licitaţia pentru concesionarea autostrăzii Bucureşti-Sud va avea dreptul să perceapă o taxă pentru autostrăzile A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti- Constanţa.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale va anunţa în luna mai oferta câştigătoare pentru A0, centura cu regim de autostradă din sudul Capitalei.
Potrivit documentaţiei, concesionarul va opera şi întreţine autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa pe o perioadă de 30 de ani - se arată într-un răspuns oficial al CNADNR pentru postul nostru de radio.
Întreţinerea şi operarea unei autostrăzi presupune, potrivit uzanţelor din domeniul infrastructurii rutiere, instituirea unei taxe diferenţiate, în funcţie de categoria autovehiculului şi raportat la distanţa parcursă, aşa cum se va percepe şi pe A3 Comarnic-Braşov.
Patru asocieri, din care fac parte constructori interni şi internaţionali, au fost acceptate în etapa dialogului competitiv, printre acestea numărându-se şi asocierea desemnată pentru concesiunea autostrăzii A3 Comarnic-Braşov.