Situația locurilor de parcare de reședință din București
Ce acte sunt necesare în funcție de sector. În ce cartiere vor fi realizate parcări de reședință până în anul 2024.
Articol de Alex Buzică, 14 Septembrie 2023, 07:44
Vecin contra vecin pentru un loc de parcare de reședință în București. Ce acte sunt necesare în funcție de sector. În ce cartiere vor fi realizate parcări de reședință până în anul 2024
Capitala este sufocată de numărul mare de mașini și se confruntă și cu problema locurilor de parcare.
Ca să vă faceți o idee, în acest moment în București, potrivit unui sondaj, sunt 1,5 milioane de mașini inamtriculate la 1,8 milioane de locuitori. Desigur, numărul celor care lucrează în Capitală și tranzitează orașul este, în realitate, mult mai mare. Din păcate, doar 230 de mii de autovehicule din cele 1.5 milioane pot fi lăsate într-un loc de parcare de reședință.
În sectorul 3 de exemplu, anul trecut se ducea o luptă vecin contra vecin pentru un loc de parcare, iar prețul unui loc de reședință scos la licitație a ajuns să coste și 13 de mii de lei, la care se mai adaugă și taxa aferentă care poate costa intre 300 și 600 de lei, în funcție de zona unde este locuința proprietarului mașinii.
În alte sectoare procesul de atribuire unui loc de parcare de reședință este mult mai simplu și se realizează în mediul online. Așa cum se întâmplă în sectorul 6 de exemplu.
Alexandru Ionescu – șeful serviciului de parcări Primaria Sector 6: ‘’Anul acesta am avut o amplă activitate din punct de vedere al extinderii numărului locurilor de parcare în sectorul 6. În mare parte ne-am concentrat pe cartierele Militari și Drumul Taberei, dar și pe cartierul Crângași. Un loc de parcare poate costa de la 300 până la 600 de lei. Noi le dăm șoferilor din sector care au parcare de reședință și un abțibild cu un QR Code. Scopul lui este de a identifica autoturismele autorizate să staționeze pe locurile de parcare. De asemenea, aceste QR cod-uri înmagazinează toate datele titularului de contract. Dacă doriți să accesați un loc de parcare, bineînțeles daca găsiți unul liber, pentru care fostul proprietar nu a mai plătit, puteți intra pe aplicația esector6, iar acolo rezervați și depuneți toate actele aferente. Totul se întâmplă exclusiv online. Site-ul este accesibil 24 din 24 ore. Acolo veți găsi o hartă digitală a celor disponibile, procedeul este simplu. Pe raza Sectorului 6 nu există această procedură de licitație a locurilor de parcare, iar în perioada următoarea lucrăm pentru a realiza noi locuri de parcare.’’
Daca aveți noroc și prindeți un loc de parcare liber, trebuie să știți că acestea sunt atribuite pe un an de zile și de regulă în primele trei luni ale fiecărui an calendaristic are loc procedura de înnoire a autorizației de parcare. Excepție face sectorul 5, unde nu este necesară înnoirea anuală. Tot în sectorul 5, Primăria dorește să realizeze până la sfârșitul anului peste 2000 de locuri de parcare noi.
Dar mai multe aflam de la Denis Cristian directorul direcției de utilității publice din cadrul Primăriei Sectorului 5: ‘’La nivelul Sectorului 5 avem undeva la 23.000 de locuri de parcare de reședință. În ultimul an am creat undeva la aproximativ 1500 de noi locuri de parcare în zona Dumbrava Nouă, zona Humulești, cuprinsă între zona Șoselei Sălaj și Aleea Bacău dar și pe alte străzi aflate în administrarea Primăriei Sectorului 5. Pentru încheierea unui loc de parcare de reședință este nevoie de o solicitare online pe platforma parcări.sector5.ro. Cel care dorește să închirieze un loc de parcare de la Primăria Sectorului 5 trebuie să depună documentele aferente, printre care și actul de identitate, certificatul de înmatriculare auto, asigurare RCA, contract de vânzare-cumpărare al apartamentului și să facă dovada ca este proprietar.
În situația în care un utilizator își găsește locul de parcare ocupat, colegii noștri de la Direcția Generală de Poliție Locală se vor deplasa în teren. Ne propunem ca până la finalul anului să mai realizăm încă 2000 de locuri de parcare de reședință în sectorul 5, pe Bulevardul Eroilor, Eroii Sanitari, zona Cotroceni mai exact, dar și în alte zone din sector unde urmează să retrasăm și să creăm noi locuri de parcare.’’
Actele și documentele necesare pentru închirierea locului de parcare
În general actele și documentele care trebuiesc depuse pentru închirierea unui loc de parcare public sunt cam aceleași peste tot. Depinde, de la caz la caz, de hotărârile edililor locali. Asta înseamnă că s-ar putea să mai aveți nevoie de alte câteva acte și documente suplimentare.In funcție de numărul de locuri, dar și de deciziile edililor locali, în cazul Capitalei, veți avea nevoie de următoarele acte și documente pentru închirierea unui loc de parcare public.
-cerere de închiriere;
-copie după buletin al solicitantului cu domiciliul în imobilul respectiv;
-copie după talonul maşinii;
-planul topografic cu amplasamentul locului de parcare;
Daca nu aveți un loc de pacare și ocupați abuziv locul vecinului sau blocați accesul acestuia, puteți primi o amendă contravenționala, iar în funcție de sector, se poate cere ridicarea mașinii în cauză.
Cea mai raspandită metodă pe care șoferii bucureștenii o folosesc atunci când ocupă pentru puțin timp un loc de parcare, este cea a numărului de telefon lăsat pe bordul mașinii.